دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1396 - 14:58

مهلت بهره‌مندی از بخشودگی جرائم بیمه‌ای 11 روز دیگر پایان می‌یابد

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: مهلت بخشودگی جرائم بیمه ای برای کارفرمایان خوش حساب تامین اجتماعی 11 روز دیگر پایان می یابد.
کد خبر : 171745

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان تامین اجتماعی، طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب از سوی سازمان تامین اجتماعی با هدف حمایت از بخش تولید و اشتغال کشور برای کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی تحت پوشش این سازمان اجرا شده است.


براساس این گزارش، کارفرمایان خوش حسابی که بر اثر حوادث غیر ارادی مانند آنچه که در حادثه ساختمان پلاسکو رخ داد، سیل، زلزله، تحریم و نوسانات ارزی موفق به پرداخت حق بیمه کارکنان در موعد مقرر نشدند، می‌توانند برای ارائه درخواست به شعب این سازمان تا ششم اردیبهشت ماه امسال مراجعه کنند.


همچنین، با توجه به اینکه پذیرش دلایل ابرازی (خشکسالی، سیل، زلزله، تحریم) نیاز به تایید مراجع ذیصلاح برای برخورداری از طرح بخشودگی جرام بیمه‌ای کارفرمایان دارد، کارفرمایان پس از ارائه درخواست استفاده از این طرح و تایید سازمان تامین اجتماعی، باید تایید دلایل ابرازی را از مراجع ذیصلاح مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری، فرمانداری یا بخشداری اخذ و به سازمان تامین اجتماعی ارائه کنند.


سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد، خوش حسابی یکی دیگر از شرایط بهره مندی از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان است و به این مفهوم است که کارفرمایان قبل از ارائه درخواست استفاده از این طرح، ظرف ١٨ ماه باید ٤ماه لیست حق بیمه را به موقع ارسال و پرداخت کرده باشد.


همچنین اعلام شد، کارفرمایانی که یک‌جا بدهی خود را پرداخت یا در طول ١٢ماه تقسیط کنند از ١٠٠درصد بخشودگی جرائم برخوردار می‌شوند.


براساس این گزارش، در صورتی که کارفرمایان در ١٨ قسط بدهی خود را پرداخت کنند از ٨٥ درصد بخشودگی، با انتخاب ٢٤ قسط از ٧٥ درصد بخشودگی بهره مند می‌شوند.


این سازمان اعلام کرد، همچنین کارفرمایانی که در ٣٠ یا ٣٦ ماه بدهی خود را تقسیط کنند از بخشودگی ٦٠ و ٥٠ درصدی برخوردار می‌شوند.


قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب که توسط هیات وزیران در دی ماه به تصویب رسید از روز دوم دی ماه سال 95 در سراسر کشور به اجرا درآمد و تنها 11 روز برای اجرای آن باقی مانده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته