دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 16:05

شعری مقدم: فرمول تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تدوین می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:‌ در شرایط فعلی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها 13 سنت است و قرار است فرمولی برای تعیین قیمت آن مشخص شود.
کد خبر : 17082

عباس شعری مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی آنا مبنی بر این که راهکار حل مشکل تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها چیست، گفت: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به آیین‌نامه نیاز دارد که وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد در حال تدوین آن هستند.


وی با بیان اینکه به زودی نرخ نهایی توسط وزارت نفت تعیین خواهد شد، گفت: ما باید قیمت‌ها را طوری تعیین کنیم که بتوانیم در دنیا رقابت کنیم.


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه دولت نباید به قیمت گذاری ورود کند، گفت: به هر حال اگر جایی هم به این کار مجبور شود، باید مابه التفاوت نرخ را به تولیدکننده بپردازد.


او با بیان این که عرضه و تقاضا باید قیمت‌ها را مشخص کند، اظهار کرد: متاسفانه صنایع پایین‌دستی ما تکنولوژی ضعیفی دارند و قادر به رقابت با صنایع بزرگ نیستند، ولی ما هم نباید همیشه از صنایع پایین‌دستی حمایت کنیم و باید اجازه دهیم خودشان رشد کنند.


شعری مقدم در ادامه با بیان این که اولویت اول ما در سال جاری بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام است، افزود: به منظور تکمیل تعدادی از این طرح‌ها از صندوق توسعه ملی وام گرفتیم.


او ادامه داد: همچنین قرار شد گازی که به ما تعلق می‌گیرد را به پروپیلن که مهمترین نیاز پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی کشور است تبدیل کنیم.


وی با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح‌ها به 70 میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم، ادامه داد: صنعت پتروشیمی کشور در شرایط فعلی به سرمایه و دانش فنی روز دنیا نیاز دارد.


شعری مقدم همچنین با اعلام این که چند شرکت اروپایی، هندی و ژاپنی با ایران مذاکره و همه آنها توافق نهایی را به نتایج مذاکرات هسته‌ای منوط کرده‌اند، درباره خبر ورود هیات آمریکایی نفتی به ایران که از او نقل شده بود‌، گفت: من در این باره چیزی نگفتم و صحبت‌های من اشتباه منتقل شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته