دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برنامه‌ریزی گسترده برای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و افزایش تجارت الکترونیک

وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر و امید برای توسعه فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای برنامه ریزی گسترده ای داشت و در زمینه افزایش کمی و کیفی تجارت الکترونیک گام های موثری برداشت.
کد خبر : 170392

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ افزایش سهم فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای از کل خرده فروشی به سهم هشت درصد در نتیجه برنامه‌ریزی‌های گسترده برای توسعه این فروشگاه‌ها بود.


همچنین در زمینه اصلاح ضوابط اطلاع‌رسانی قیمت به مصرف کنندگان در خصوص کالاهای رقابتی و واگذاری آن به شبکه توزیع خرده فروشی با برچسب قیمت و نصب اتیکت گام های قابل توجهی برداشت و در راستای انتقال منافع حاصل از هزینه های توزیع به مصرف کنندگان نهایی از طریق توسعه فروشگاه های زنجیره ای و همچنین اختیار پایین آوردن قیمت بدون الزام اخذ مجوز در زمان افزایش قیمت حرکت کرد.


بر پایه این گزارش،‌ تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش، سیاست‌گذاری برای تجمیع اتحادیه های همگن و همچنین تعامل سازنده با تشکل های غیردولتی به ویژه اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون در جهت تقویت بنگاه های خصوصی و اصناف از دیگر برنامه های حمایتی از بازرگانان داخلی به شمار می‌آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته