دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1396 - 13:37

آمریکا: توان نظامی را در برابر کره شمالی افزایش می‌دهیم

آمریکا گفته است که توان نظامی این کشور را برای دفاع از متحدان خود در آسیای شرقی در مقابل کره شمالی افزایش می‌دهد.
کد خبر : 169681

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی بی سی، کاخ سفید گفته است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اطمینان داده که آمریکا در کنار این کشور و کره‌جنوبی در مقابل تهدیدات کره شمالی خواهد ایستاد.


آمریکا این واکنش را در حالی نشان داده که قرار است ترامپ و شی جینگ پینگ، رئیس‌جمهوری چین، بزودی در فلوریدا با هم دیدار و گفت‌وگو کنند. چین حامی اصلی کره شمالی است.


رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر در سخنانی گفته بود که کشورش معضل تهدید هسته‎ای کره شمالی را با کمک چین و یا بدون آن حل خواهد کرد. ترامپ در مصاحبه‎ای با روزنامه فایننشال تایمز گفت: «به شما گفته باشم اگر چین تهدید کره شمالی را حل نکند ما می‎کنیم.»


او گفت: «چین نفوذ زیادی بر کره شمالی دارد. یا باید تصمیم بگیرد به ما کمک کند یا نکند. اگر به ما کمک کند برای خود این کشور بهتر است. اگر نکند برای هیچ کس خوب نخواهد بود.»


انتظار می‌رود آزمایش‌های موشکی مداوم کره شمالی از جمله محورهای گفت‌وگوی روسای جمهوری آمریکا و چین باشد.


در همین رابطه و در تازه‌ترین مورد این گونه آزمایش‌ها، ارتش آمریکا تایید کرد که کره شمالی روز گذشته ۵ آوریل (۱۶ فروردین) یک موشک بالستیک میان برد را از یک مرکز نظامی در نزدیکی بندر شرقی سینپو به سوی دریای ژاپن پرتاب کرده است.


کره شمالی ماه گذشته میلادی (مارس) ۴ موشک بالستیک را به سوی دریای ژاپن پرتاب کرد. آن موشک‌ها از منطقه تونگچانگ-ری از نزدیک مرز چین پرتاب شد.


شینزو آبه نخست وزیر ژاپن آن آزمایش‌ها را «مرحله تازه‌ای از تهدیدهای» کره شمالی توصیف کرد.


رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا هم در سفر به کره جنوبی هشدار داد که اگر پیونگ یانگ اقدامی برای تهدید کره جنوبی یا آمریکا انجام دهد همه گزینه ها برای مقابله با رژیم کره شمالی «مد نظر خواهد بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب