دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نصیرزاده: خطر کسر امتیاز پرسپولیس را تهدید نمی‌کند

تیم فوتبال پرسپولیس که این روزها نتایج خوبی در لیگ برتر فوتبال ایران به دست آورده است با اختلاف ۹ امتیازی نسبت به تیم دوم جدول در صدر لیگ ایران قرار دارد، البته هواداران قرمزپوشان تهرانی که این روزها نگران پرونده مانوئل ژوزه هستند دوست ندارند با کسر ۶ امتیاز، قهرمانی از دست‌شان خارج شود.
کد خبر : 169644

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از اعتماد، بررسی‌ها نشان می‌دهد کسر ۶ امتیاز در این فصل، پرسپولیس را تهدید نمی‌کند و اگر قرار باشد از این تیم امتیازی کسر شود در فصل آینده اعمال خواهد شد.
آذر ماه ۹۱ زمانی که محمد رویانیان مانوئل ژوزه را از سرمربیگری پرسپولیس اخراج و یحیی گل‌محمدی را به جای او به نیمکت پرسپولیس آورد شاید هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد این مربی پرتغالی پرونده بزرگی در فیفا علیه باشگاه پرسپولیس ایجاد کند و این باشگاه روزی تهدید به کسر ۶ امتیاز شود. در آن مقطع با وجود اینکه اعلام می‌شد ژوزه از پرسپولیس شکایت نخواهد کرد این اتفاق افتاد تا مرد پرتغالی برای دریافت مطالباتش از باشگاه پرسپولیس به کمیته انضباطی فیفا شکایت کند. در ادامه و پس از صدور آرای مختلف و درحالی که مدیران باشگاه پرسپولیس دفاعیات مناسبی را ارایه نکردند کمیته انضباطی فیفا باشگاه پرسپولیس را محکوم به پرداخت یک میلیون و ٢٠٠ هزار یورو به مانوئل ژوزه کرد. این رای در زمان مدیر جدید باشگاه صادر شد تا علی اکبر طاهری که در حال حاضر مدیریت باشگاه را بر عهده دارد با تنظیم یک لایحه مناسب و مشورت با وکلای حرفه‌ای کار را به دادگاه داوری ورزش بسپرد تا بلکه این دادگاه به سود قرمز پوشان تهرانی رای بدهد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به قرارداد مانوئل ژوزه با باشگاه پرسپولیس، این باشگاه امید چندانی برای پرداخت نکردن پول ندارد و به احتمال فراوان رای دادگاه داوری ورزش به سود پرسپولیس نخواهد بود. بنابراین خیلی‌ها منتظرهستند پس از صدور این رای از این باشگاه ۶ امتیاز کسر شود. این در حالی است که طی روزهای گذشته شایعه زیادی پیرامون کسر امتیاز از پرسپولیس مطرح شد و باشگاه پرسپولیس هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.
برای بررسی بیشتر این موضوع با هوشنگ نصیرزاده همکلام شدیم تا از زبان کارشناس حقوقی فوتبال درباره این مساله مطلع شویم. او در ابتدای صحبت‌هایش اظهار کرد: نمی‌دانم بحث کسر امتیاز از پرسپولیس از کجا آمده است؟! این باشگاه تمام ادله خود را به دادگاه داوری ورزش ارایه کرده و این دادگاه پس از بررسی پرونده رای صادر می‌کند. پس از اینکه این دادگاه رای خود را صادر کرد در صورتی که این رای به زیان باشگاه پرسپولیس باشد و این باشگاه محکوم به پرداخت پولی شود رای به کمیته حل اختلاف فیفا می‌رود تا آنها رای را اجرا کنند. آنها هم براساس قوانین یک یا دو ماه به باشگاه پرسپولیس مهلت می‌دهند که پول تعیین شده را پرداخت کنند. پس از اینکه مهلت مقرر به اتمام رسید و باشگاه اقدام به پرداخت پول نکرد کمیته حل اختلاف فیفا پرونده را به کمیته انضباطی فیفا می‌فرستد. زیرا این کمیته ضامن اجرایی شدن آرای فیفا است. کمیته انضباطی هم بر اساس قوانین نامه‌ای به باشگاه ارسال می‌کند که در آن نامه یک مهلت یک ماهه به باشگاه می‌دهند تا پول تعیین شده را پرداخت کنند البته در آن نامه باشگاه را تهدید هم می‌کنند و عنوان می‌کنند که اگر ظرف این مدت پول پرداخت نشود باشگاه به کسر امتیاز و شاید سقوط به لیگ پایین‌تر محکوم خواهد شد.
او ادامه داد: تا این لحظه هیچ نامه‌ای مبنی بر اینکه باشگاه پرسپولیس محکوم شده است به فدراسیون فوتبال نیامده است بنابراین فعلا هیچ خطری باشگاه پرسپولیس را تهدید نمی‌کند. اگر مهلت‌های تعیین شده را در نظر بگیریم و حسابی انجام بدهیم متوجه می‌شویم که به احتمال فراوان باشگاه پرسپولیس پس از قهرمان شدن در لیگ برتر محکوم به پرداخت پول خواهد شد. اگر هم باشگاهی پس از اتمام لیگ به کسر امتیاز محکوم شود، کسر امتیاز در فصل آینده اعمال می‌شود. این یعنی در این فصل امتیازی از پرسپولیس کسر نمی‌شود و اگر قرار باشد امتیازی کسر کنند، احتمالا حکم بعد از اتمام لیگ ایران صادر می‌شود، یعنی پس از قهرمان شدن احتمالی پرسپولیس، حکم کسر امتیاز صادر می‌شود و اجرا شدن این حکم به سال آینده موکول می‌شود یعنی پرسپولیس سال آینده را با امتیاز منفی آغاز خواهد کرد بنابراین برای هواداران این تیم جای نگرانی وجود ندارد.
نصیرزاده در ادامه درباره اینکه آیا تا به حال نامه اخطاری به فدراسیون فوتبال آمده است یا خیر گفت تا این لحظه هیچ نامه‌ای مبنی بر تعیین تهدید باشگاه پرسپولیس نیامده است. طبق صحبت‌های این کارشناس فوتبال به نظر می‌رسد در این فصل هیچ خطری مبنی بر کسر امتیاز، باشگاه پرسپولیس را تهدید نمی‌کند و اگر قرار باشد امتیازی از قرمزپوشان تهرانی کسر شود در سال آینده رخ خواهد داد به‌طوری که شاید سال آینده پرسپولیس لیگ را با امتیاز منفی آغاز کند. بنابراین شاگردان برانکو بدون نگرانی می‌توانند به ادامه رقابت‌های لیگ فکر کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب