دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1396 - 12:07

درهای قلب تاریخی تهران به روی گردشگران باز است

شهردار منطقه 12 از تورهای گردشگری سواره، پیاده و با دوچرخه تاریخ تهران، فعالیت 4 پردیس گردشگری در معابر تاریخی منطقه، حضور فیتیله ها و عمو پورنگ در تهران قدیم و برگزاری بزرگترین کنسرت روباز پایتخت در باغ ملی خبر داد.
کد خبر : 167555

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران؛ عابد ملکی افزود: با توجه به قرار گرفتن 177 اثر از 500 اثر ثبت شده سازمان میراث فرهنگی در منطقه 12؛ سال 96 برنامه های متنوعی در قالب برگزاری تورهای گردشگری برای میهمانان تهران در نظر گرفته است.


وی با اشاره به اختصاص 9 رینگ گردشگری ویژه منطقه 12 در ایام نوروز ادامه داد: این تورها به صورت اختصاصی تنها در منطقه تاریخی 12 برگزار می شود و گردشگران می توانند با تماس با سامانه 137 از زمان حرکت و مسیرهای گردشگری به صورت روزانه باخبرشده و در مسیرهایی که علاقه مند به بازدید هستند؛ ثبت نام کنند.


شهردار منطقه 12 با اشاره به هماهنگی های انجام شده با مراکز دیدنی مانند موزه ها، خانه های تاریخی و گردشگری بیان کرد: امسال با برنامه ریزی منسجم، هماهنگی های لازم را جهت کاهش قیمت مبلغ ورودی این مراکز جهت رفاه حال گردشگران انجام داده ایم تا مردم راحت تر و با هزینه کمتری ازاین مراکز بازدید کنند.


وی با بیان راه اندازی رینگ گردشگری سبز دز قلب تاریخی تهران یادآور شد: به غیر از برگزاری تورهای گردشگری پیاده و سواره دو رینگ گردشگری با دوچرخه تحت عنوان رینگ گردشگری سبز نیز در این منطقه تدارک دیده شده است که علاقه مندان می توانند در معابر سنگ فرش شده در قالب گروه های 15 نفره با یک لیدر به وسیله دوچرخه از جاذبه های این محدوده بازدید کنند.


به گفته ملکی؛ تورهای گردشگری قلب تاریخی تهران در قالب 3 مسیر سواره، 4 مسیر پیاده و 2 مسیر سبز و در مجموع 9 مسیر گردشگری درمنطقه اجرا خواهد شد که از این تعداد دو تور به صورت یک روزه و 7 تور نیز به صورت نیم روزه برگزار شده و مبدا تمامی این تورها میدان امام خمینی خواهد بود.


وی با اشاره به برگزاری 4 پردیس گردشگری در منطقه تاکید کرد: پردیس گردشگری خیایان سی تیر در قالب خیابان غذا و هنر فعالیت خود را از روز اول فرودین تا سیزدهم ادامه خواهد داد. در این پردیس هم برنامه های هنری برگزار می شود و هم با برگزاری رستوران ها و کافی شاپ های خیابانی گردشگران می توانند ضمن بازدید از این خیابان تاریخی از این امکانات و برنامه ها نیز لذت ببرند.


شهردار منطقه 12 با اشاره به ادامه فعالیت پردیس گردشگری خیابان باب همایون گفت: در این پردیس نیز ضمن عرضه صنایع دستی و گردشگری؛ فرهنگ های نورزوی اقوام مختلف ایران نشان داده می شود.


وی با اشاره به راه اندازی پردیس گردشگری در خیابان صف افزود: این پردیس نیز که از هم اکنون فعالیت خود را آغار کرده با عرضه محصولات غذایی لحظات خوشی را برای شهروندان و گردشگران ایجاد می کند.
عابد ملکی با اشاره به راه اندازی پردیس در کاروانسرای خانات ادامه داد: این پردیس تحت عنوان گل و بلبل و موسیقی اقوام خواهد بود.


شهردار منطقه 12 در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در سایر محله های منطقه بیان کرد: در نوروز سال 96 همچنین ویژه برنامه فیتیله ها تحت عنوان «گل آمد، بهار آمد» دربوستان زندگی محله هرندی از پنجم تا دهم فروردین برگزار می شود که این برنامه نیز از شبکه نهال سیما پخش خواهد شد.


وی با اشاره به ویژه برنامه های منطقه به مناسبت دوازده فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: همچنین در روز یازده فروردین به مناسبت روز جمهوری اسلامی در میدان مشق(باغ ملی) ویژه برنامه ای را از صبح تا اذان مغرب برگزار خواهد شد که صبح این ویژه برنامه مختص به کودکان با حضور عمو پوررنگ خواهد بود و بعدازظهر نیز یک جنگ ویژه به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران به همراه بزرگترین کنسرت روباز پایتخت در این میدان تاریخی با حضور یکی از هنرمندان برجسته موسیقی برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته