دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 اسفند 1395 - 12:44
مدیر کل دفتر حفاظت و مدریریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

صدور مجوز شکار فقط برای سه قرق اختصاصی/ هیچ مجوز شکاری برای گردشگر داخلی و خارجی صادر نشده است

مدیر کل دفتر حفاظت و مدریریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: این سازمان امسال فقط برای سه قرق اختصاصی در استان‌های کرمان و یزد، 32 مجوز شکار کل و بز و قوچ و میش را صادر کرده است.
کد خبر : 166879

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حفاظت محیط زیست، علی تیموری با بیان این مطلب افزود: سازمان حفاظت محیط زیست از سه سال گذشته تاکنون هیچ گونه مجوز شکار و صیدی چه برای گردشگران داخلی و چه برای گردشگران خارجی صادر نکرده است.


وی با اشاره به تصویر نامه‌ای که در فضای مجازی مبنی مجوز صدور شکار برای شکارچیان خارجی منتشر شده است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست امسال تنها برای سه قرق اختصاصی که در استان‌های کرمان و یزد بوده 32 مجوز شکار کل و بز و قوچ و میش صادر کرده است.


تیموری ادامه داد: این مجوزها به این دلیل برای قرق‌های اختصاصی صادر شده است که چون صاحبان قرق‌ها مسئول حفظ و صیانت از حیات وحش آن منطقه هستند به گونه‌ای که در برخی مراکز حیات وحش آنان رشد 400 درصدی داشته و به همین دلیل قانون به صاحب قرق این اجازه را می‌دهد که مجوز شکار و صید با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست صادر کند.


مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت و محیط زیست افزود: لذا طبق قانون 4 تا 6 درصد مجوز شکار برای صاحبان قرق است که امسال تنها یک درصد مجوز شکار صادر شده که از همین یک درصد، 30 درصد حق شکار مختص به جوامع محلی و 70 درصد برای شکارچیان داخلی و خارجی در صورتی که تاکنون تخلف شکار غیر مجاز نداشته‌اند صادر می‌شود.


وی گفت: کسانی که مجوز شکار دریافت می‌کنند با نظارت محیط بانان تنها حق شکار یک راس کل و بز یا قوچ و میش را دارند.


مدیر کل دفتر حفاظت و مدریریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به متن نامه صدور مجوز شکار ادامه داد: بنابر این نامه صدور پروانه شکار چهارپا نیازمند اجماع نقطه نظرات فنی از سوی سازمان محیط زیست است که در چند سال اخیر به دلیل بحران‌های موجود در سطح مناطق و ملاحظات کارشناسی امکان آن مهیا نشده است اما در حال حاضر پروانه شکار چهارپا جهت متقاضیان داخلی و خارجی در سطح قرق‌های اختصاصی در حال صدور که دفاتر خدمات مسافرتی که گردشگر خارجی دارند نیز می‌توانند از این بهره برداری استفاده کنند.


وی گفت: لذا سازمان حفاظت محیط زیست هیچ گونه مجوزی برای مناطق آزاد و چهارگانه محیط زیست کشور صادر نکرده و این مجوز تنها برای سه قرق اختصاصی آن هم تنها شکار 32 راس حیات وحش صادر شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته