دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1395 - 15:55
مدیرعامل پتروشیمی انتخاب خبر داد:

بی‌نیازی ایران از واردات پلی‌استایرن انبساطی از چین

مدیرعامل پتروشیمی انتخاب گفت: با به تولید رسیدن این پتروشیمی از مهر ماه سال‌جاری، نیاز کشور به پلی‌استایرن انبساطی توسط مجتمع‌های داخلی تامین می‌شود و دیگر نیازی به واردات از پتروشیمی انتخاب نیست.
کد خبر : 166053

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، مهران تربیت، مدیرعامل پتروشیمی انتخاب ادامه داد: اکنون بازار داخلی ایران نیازی 100هزار تنی به این محصول دارد، اما به لحاظ رکود بازار مسکن این میزان کاهش داشته است.


وی افزود: تا پیش از تولید پلی‌استایرن انبساطی در پتروشیمی انتخاب سایر تولیدکنندگان داخلی 30 تا 40 هزار تن در سال تولید می‌کردند و 60 تا 70 هزار تن وارد کشور می‌شد.


تربیت ادامه داد: پتروشیمی انتخاب هدف‌گذاری خود را برای فروش 70هزار تن پلی‌استایرن انبساطی در داخل کشور طی سال آینده دارد.


وی تولید پلی‌استایرن انبساطی را در پتروشیمی انتخاب 35 تا 40درصد عنوان کرد و گفت: طی برنامه تا خردادماه سال 96 به ظرفیت اسمی خواهیم رسید.


به گفته مدیرعامل پتروشیمی انتخاب، محصولات این پتروشیمی به کشورهای چین، امارات، ازبکستان، آذربایجان، روسیه، کوزوو، بلغارستان، آلبانی و ترکیه عنوان کرد و گفت: در نظر داریم تا در کل دنیا توزیع محصولات خود را داشته باشیم.


وی میزان صادرات را 6 هزار تن عنوان کرد و گفت: 3500 تن نیز در بازار داخلی به فروش رسیده است.


به گفته مدیرعامل پتروشیمی انتخاب، لایسنس این طرح از یک شرکت دانش‌بنیان نروژی خریداری شده و به منظور حمایت از سایر طرح‌های نفت، گاز و پتروشیمی گروه توسعه و سرمایه‌گذاری انتخاب این شرکت خریداری شد.


تربیت ادامه داد: خوراک این پتروشیمی شامل استایرن و پنتان است که به ترتیب از پتروشیمی‌های پارس و کرمانشاه تامین می‌شود.


وی مجموع سرمایه‌گذاری بر این طرح‌ را 720میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: کل این سرمایه‌گذاری از طریق گروه انتخاب انجام شده و هیچ‌گونه وام بانکی و تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.


به گفته وی، ارزش فعلی این طرح 1200 میلیارد تومان است و کلیه مراحل مهندسی، ساخت، نصب، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی توسط متخصصان داخلی شرکت صورت گرفته است.


تربیت ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا با مجوز شورای رقابت، خوراک این پتروشیمی که به شکل بین‌‌مجتمعی دریافت می‌شود، با ارز مبادله‌ای محاسبه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته