دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 11:57

شروعی آرام برای نمایشگاه بیست‌و‌هشتم/ نمایشگاه کتاب هنوز آماده نیست!

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در مصلای تهران آغاز به کار کرد در شرایطی که هنوز بخش‌های مختلفی از آن آمادگی لازم برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان را ندارد.
کد خبر : 16563

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی آنا، درهای نمایشگاه کتاب تهران از ساعت ۱۰ صبح امروز به روی بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی باز شد. اگرچه بخش قابل توجهی از غرفه‌ها همچنان مشغول آماده‌سازی فضای داخلی و چینش کتاب‌ها و دکور خود هستند.


نخستین بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب را دانش آموزان و دانشجویانی که در قالب تورهای فرهنگی به مصلای تهران آورده شده‌اند تشکیل داده‌اند و از این رو بخش‌های دانشگاهی و کمک آموزشی پربازدیدکننده‌ترین بخش‌ها در نخستین ساعات فعالیت نمایشگاه کتاب به‌شمار می‌آیند.


البته می‌توان در میان بازدیدکنندگان افرادی را یافت که مشخصاً از علاقه‌مندان به حوزه کتاب و نشر هستند و در نخستین حضور خود به‌دنبال ناشران و کتاب مورد نظر خود هستند.


اگرچه به‌دلیل مهیا نشدن امکانات اطلاع‌رسانی و راهنمایی از قبیل نصب لیبل نام ناشران بر سردر غرفه‌ها و همچنین نصب نشدن فهرست نام ناشران در ابتدای راهروهای شبستان، امکان دسترسی و پیدا کردن ناشران مختلف برای بازدیدکنندگان بسیار دشوار است.


یکی از قابل توجه‌ترین رویداد‌ها در نمایشگاه بیست‌و‌هشتم فعالیت غرفه‌های مواد غذایی و تنقلات است که از بدو آغاز به‌کار نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کرده و مشتریان زیادی دارند. حتی در نمایشگاه امسال با رستوران‌هایی مواجه می‌شویم که با حداکثر امکانات از قبیل چینش مبلمان و میز و صندلی و همچنین نصب سایبان‌های تبلیغاتی آماده سرو اولین ناهار در نمایشگاه کتاب امسال هستند.


از طرفی خدماتی که هر ساله از سوی کمیته‌ اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی نمایشگاه به خبرنگاران داده می‌شد نیز با مشکلات مختلفی روبه‌رو شده است که می‌توان از آن میان به مشکلات اینترنت و سرای خبرنگاران و همچنین تمام شدن کارت مخصوص تردد خبرنگاران در محوطه نمایشگاه اشاره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته