دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1395 - 17:34
رئیس اداره ثبت اختراعات کشور عنوان کرد

اختراع، تلفیق علم و عمل

رئیس اداره ثبت اختراعات کشور گفت: اختراع، تلفیق علم و عمل است.
کد خبر : 164869

به گزارش خبرگزاری آنا از تبریز، دکتر مهرداد الیاسی در جمع اساتید و کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و در کارگاه ثبت اختراعات PCT (بین المللی) افزود: علم و عمل دو جزء لاینفک هستند و اگر با هم تلفیق نشوند بیهوده و بی فایده به مثال زنبور بی عسل است.


الیاسی بیان کرد: اختراع، نتیجه فکر است و به معنی راه حل و تکنیکی برای یک فن است. مالکیت فردی، یک حق و مالکیت فکری، یک ابزار برای رسیدن به هدف است.


رئیس اداره ثبت اختراعات ایران بیان کرد: در کنار تمام مسائل جامعه باید حقوق نیز با آن حرکت کند و تا زمانی که اختراع ما وارد بازار کار نشود و مورد استفاده قرار نگیرد هنوز عقیم است.


پیش از سخنان الیاسی، دکتر حمید میرزایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد تبریز با اشاره به رسالت ائمه اطهار و نقش امام صادق در گسترش علم تأکید کرد: همچنان که آنها علم خود را بدون کم و کاست به دیگران می آموختند، ما نیز نباید در آموزش‌های خود کاستی کنیم. چون بازتاب این عمل به خود جامعه برمی‌گردد.


در ابتدای این کارگاه دکتر محمد شکری، مدیر توسعه و فناوری و ارتباط با صنعت این دانشگاه، درباره اهداف برگزاری این کارگاه تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسات، شناسایی و حمایت از دانشجویان مستعد و صاحب ایده و هدایت آنها به مراکز رشد و گسترش فعالیت های دانش بنیان و نهایتأ تجاری سازی است.


کارگاه دو روزه ثبت اختراعات PCT (بین المللی) به همت انجمن علمی ایده های نوین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی روزهای 17 و 18 اسفند در سالن شهریار این دانشگاه در حال برگزاری است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته