دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1395 - 16:16
با استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام

روزی متفاوت در شهر؛ پیکر دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی دورود آرام گرفت

مـراسم استقبال، تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با فرا رسیدن شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود برگزار شد.
کد خبر : 162811

محمد زندیه شیرازی خبرنگار آنا در دورود- مراسم استقبال از پیکر پاک دو تن از گل های پرپر شده هشت سال دفاع مقدس روز دوشنبه نهم اسفند با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان، خانواده های شهدا و دانشجویان از ابتدای بلوار معلم به سمت مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.


شمار زیادی از مردم مومن و شهیدپرور دورود پیکر این دو شهید را بر روی دستان خود با پای پیاده و در فضایی آکنده از حزن و اندوه تا مصلای نماز جمعه تشییع کردند و علاوه بر تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب اسلامی و شهدای والامقام، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و این پیام را به همه دشمنان انقلاب اسلامی رساندند که جوانان این مرز و بوم هیچگاه دست از ارزش های انقلاب نکشیده و ادامه دهنده راه و مسیر شهدا در همه زمان ها خواهند بود.



در مراسم شبی با شهدا که شامگاه دوشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور گسترده مردم شهیدپرور، جامعه دانشگاهی و مسئولان شهرستان برپا شد، پس از نوحه سرایی و گرامی داشتن یاد شهدا توسط مداحان، سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، رمز پیروزی امت اسلام را در همه زمینه ها مطابق با بیانات مقام معظم رهبری، تکیه بر الطاف الهی، پیروی از منویات رهبری، مردمی بودن انقلاب اسلامی، وظیفه گرایی مردم، خودباوری و نترسیدن از مرگ عنوان کرد.


وی خاطرنشان کرد: «تفاوت شهدای ما با کشته شدگان جنگهای دیگر دنیا این است که شهدای ما به دنبال مادیات دنیوی نبودند آنها آمدند تا از اسلام و انقلاب دفاع کنند و همین خون شهداست که موجب امنیت و عزت ما و پایداری جمهوری اسلامی است.»


به گزارش آنــا، پیکرهای مطهر و پاک شهدای گمنام صبح امروز سه شنبه بر دوش مردم ولایت مدار و قدرشناس شهرستان دورود پس از انجام مراسم نظامی تا ابتدای بلوار معلم تشییع و پس از آن برای مراسم تشییع و خاکسپاری به دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود منتقل شد.



دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان دورود همراه و همگام با سایر مردم شهیدپرور شهرستان دورود از ابتدای ورودی مجتمع دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود در فضای سراسر حزن و اندوه و با پای پیاده پیکر شهدای گمنام را بر دست های خود تشییع کردند و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.



مراسم رسمی تشییع و تدفین شهدای گمنام با حضور انبوه مردم ولایت مدار، امام جمعه، مسئولان شهرستانی و استانی، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد استان، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و دانشجویان و دانشگاهیان شهرستان دورود برگزار شد.


در ادامه این مراسم دکتر سیدحسین قربانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود با قدردانی از حضور یکپارچه مردم دورود در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام اظهار کرد: مایه بسی افتخار است که این دو شهید گرانقدر همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود و در کنار مسجد حضرت فاطمه (س ) به خاک سپرده می شوند و بی شک حضور این خیر و برکت را برای این واحد دانشگاهی به همراه خواهد داشت.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود اضافه کرد: از همین جا و در این فضای معنوی که زینت بخش محفل ما شده است از خداوند می طلبیم که شهادت را روزی ما قرار داده و توفیق ادامه راه و منش شهدای گرانقدر را نصیب ما گرداند.


در این مراسم پیام دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که به مناسبت تشییع و تدفین شهدای گمنام در واحد دورود صادر شده است توسط دکتر ملکی، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان قرائت شد.


همزمان با آوای ملکوتی اذان ظهر پیکر مطهر و مقدس شهدای گمنام بر شانه های مردم همیشه در صحنه که با چشمان اشکبار در این مراسم شرکت کرده بودند به سمت جایگاه ابدی تشییع و در جوار مسجد حضرت فاطمه زهرا (س ) آرام گرفت.


به گزارش آنــا، این دو شهید گمنام 17 و 19 ساله بودند که به ترتیب در مناطق عملیاتی فکه و شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل شدند.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد دورود
ارسال نظر
هلدینگ شایسته