دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مجتبی خسروتاج خبر داد:

برنامه حمایتی سازمان توسعه تجارت برای افزایش نقش زنان در صادرات

قائم مقام وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از برنامه های حمایتی این سازمان برای افزایش نقش و جایگاه زنان در توسعه صادرات غیرنفتی کشور خبر داد.
کد خبر : 159853

به گزارش گروه اقتصادی آنا از سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج در سیزدهمین همایش توسعه کارآفرینی زنان در ایران با بیان این مطلب افزود: سازمان توسعه تجارت در همین راستا برنامه توسعه کارآفرینی بانوان درحوزه صادرات را از سال آینده اجرا خواهد کرد.
وی با اشاره به برنامه ریزی و اجرای آموزش های تجاری و ارتقاء مهارت های بازرگانی ویژه صادرکنندگان زن کارآفرین گفت: این برنامه توسط مدرسین سازمان توسعه تجارت و با همکاری و مشارکت سایر مدرسین داخلی و بین المللی برای بانوان صادرکننده (حقیقی - حقوقی) اجرا می شود.
خسروتاج افزود:راه اندازی سامانه الکترونیکی با هدف توسعه ارتباط و تعامل بانوان کارآفرین صادرکننده با یکدیگر از دیگر اقداماتی است که در قالب برنامه حمایتی دولت ارایه خواهد شد.
رئیس سازمان توسه تجارت افزود:این سامانه در راستای معرفی ظرفیت ها و توانمندیهای بانوان صادرکننده فعال در حوزه صادرات با هدف توسعه ارتباط و تعامل آنان با یکدیگر طراحی و راه اندازی می شود.
خسروتاج در ادامه گفت: هر برنامه توسعه ای همانند برنامه توسعه کارآفرینی نیازمند موتور پیگیری و حمایتی همچون انجمن زنان کارآفرین است و بدون حمایت و پیگیری انجمن، این طرح توفیق نخواهد داشت.
وی به برخی از رشته های زودبازده اشاره کرد و مشارکت زنان در توسعه صادرات خدمات در بخش پزشکی کشورهای اسلامی وهمسایه ها، بازاریابی الکترونیکی در راستای افزایش صادات را فرصت های خوبی برای فارغ التحصیلان حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات عنوان کرد.
خسروتاج حضور در صنایع مبتنی در پوشاک زنان، مد و زیورآلات، لباس کودکان، کالاهای نوآورانه و خلاق را از دیگر حوزه های خوش آتیه برای بانوان علاقه مند به فعالیت در حوزه صادرات غیرنفتی دانست.
به گفته وی، زنان ایرانی می توانند در حوزه های مورد علاقه از جمله خدمات مشاوره ای و تحقیقاتی در سطح بین المللی، انجام پروژه های برنامه نویسی در سطح بین الملل و ... فعالیت کنند و از طریق سامانه با دیگر زنان فعال در حوزه های مختلف صادراتی ارتباط برقرار کنند و زمینه توسعه هر چه بیشتر طرح حمایتی دولت برای افزایش نقش زنان در صادراتی غیرنفتی را فراهم کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته