دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1395 - 14:08
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران:

هم‌اندیشی مدیران گروه‌ آموزشی بهترین راه برای رسیدن به وضع مطلوب است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران تصریح کرد: «تبیین شرح وظایف و هم اندیشی مدیران گروه های آموزشی بهترین سازو کار برای رسیدن به وضعیت مطلوب است.»
کد خبر : 158651

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر خلیل علی محمدزاده در کارگاه «آموزش مدیران گروه» با تشریح چشم‌انداز و سیاست‌های اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی بر حمایت‌ها و عزم جدی رئیس و دست اندرکاران ارشد دانشگاه بر توسعه کیفی حوزه علوم پزشکی تاکید کرد.


وی اظهار کرد: «هدف اصلی این کارگاه، آشنا کردن مدیران گروه‌های آموزشی علوم پایه و بالینی واحد پزشکی تهران با قوانین و مقررات مربوط به شرح وظایف و نیز چگونگی انطباق وضعیت موجود آموزشی با استانداردها و شاخص‌های مورد انتظار دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای بهبود و ارتقای فعالیت‌های مختلف علمی آموزشی استادان عضو هیات علمی این واحد دانشگاهی است.»


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران افزود: «شناسایی نقاط ضعف و قوت سیستم آموزشی و تعیین فاصله بین جایگاه واقعی و وضعیت موجود دانشگاه با وضعیت مطلوب، فقط در سایه مشارکت و هم اندیشی مدیران گروه و تعامل با استادان دلسوز و تلاشگر دانشگاه حاصل می شود.»



جسارت در بیان نظر و شجاعت در پذیرش اشتباه از مولفه‌های پیمودن راه موفقیت است


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، جسارت در بیان دیدگاه‌های علمی و شجاعت در پذیرش خطاها را از جمله مولفه‌های موفقیت خواند و گفت: با محترم شمردن نظر و پیشنهادهای سازنده افرادو در سایه کنارآمدن با تفاوت‌های مثبت گروه‌های آموزشی می‌توان در ساختارمنعطف دانشگاهی گام‌های موثری برداشت.


علی‌محمدزاده در جمع مدیران گروه‌های آموزشی این دانشگاه، مدیران گروه‌های آموزشی را بازوی اجرایی، مشورتی و عناصر کلیدی ارتقای کیفیت حوزه معاونت آموزشی در دانشگاه ها دانست.


وی گفت: «اگر مدیران گروه‌ها به مسئولیت‌های خود منطبق بر شرح وظایف اعلام شده، متمرکز شوند در گسترش رشته‌ها، محتوای برنامه درسی، گزینش مدرسان، بکارگیری اعضای هیات علمی و برنامه ریزی و مدیریت امور آموزشی، وضعیت مطلوبی حاکم خواهد شد.»



علی محمدزاده با بیان اینکه بدون تحلیل محیطی و ایجاد شرایط و زمینه‌های جدید نمی‌توان در مسیر کیفیت بخشی به امور موثر واقع شد، افزود: «غیردولتی بودن و وابستگی زیاد به شهریه، کاهش جمعیت دانشجویی در برخی رشته‌ها و فضای رقابتی، ابعاد مختلف علوم بین‌رشته‌ای، لزوم کسب مهارت های آموزشی و اخلاق مداری در حوزه علوم پزشکی و شرایط خاص این واحد از اهم نکاتی است که در جذب و پذیرش دانشجو و تخصص‌های پزشکی و فراهم آوری محیط آموزشی پویا، باید مورد توجه قرار گیرد.»


دکتر یوسف پورخوشبخت قائم مقام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران نیز درباره ضرورت برگزاری کارگاه «آموزش مدیران گروه» گفت: «ملاک ارزیابی و سنجش فعالیت مدیران گروه و معرفی آنان به جشنواره‌ها و در مقام گروه برتر آموزشی، پاسخگویی به نیاز دانشگاه در راستای توسعه و ارتقای سطح کیفی آموزش است و یکی از سازنده ترین پیشنهادها در این زمینه برقراری ارتباط موثر مدیران گروه با استادان زیرمجموعه هر گروه است.»


دکتر مهسا هادی‌پور جهرمی دیگر سخنران و مدرس این کارگاه آموزشی هم با ارائه مباحث تئوریک، افزون بر بازنگری قوانین و آیین‌نامه‌های آموزشی به تشریح مهمترین اولویت‌ها و جزئیات شرح وظایف مدیران گروه پرداخت.


وی با توجه به برخی اصول راهبردی، نکات کلیدی را در چگونگی برخورد با مسائل و دغدغه‌های آموزشی دانشگاه برشمرد و گفت: «تشریک مساعی و هم اندیشی استادان درباره تقویت گروه‌های آموزشی، نحوه سازماندهی و ارائه راهکارهای اجرایی در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.»




به گزارش آنا، در این کارگاه آموزشی که با حضور اکثر مدیران گروه علوم پایه و بالینی در رشته ها و تخصص های مختلف علوم پزشکی تشکیل شد، نظارت و ارزیابی مستمر مدیران گروه و همکاری و تعامل بین بخشی استادان با تشکیل جلسات منظم گروه های آموزشی با هدف تعیین اولویت و نیازسنجی دروس و نیز ابلاغ برنامه های اجرایی، آموزشی و خدماتی به هر یک از اعضای گروه و ارزیابی همعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی گروه مورد بحث و تبادل نظر شرکت کنندگان قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب