دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1395 - 12:42
به مناسبت روز جهانی سرطان؛

ابتلای سالانه 100 هزار ایرانی به سرطان/ 40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه 100 هزار ایرانی به سرطان مبتلا می‌شوند، عنوان کرد: این در حالی است که با رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می‌توان تا 40 درصد از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.
کد خبر : 156282

دکتر علی مطلق، رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به (4 فوریه روز جهانی سرطان)، گفت: سالانه 100 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند که متاسفانه 50 هزار نفر از این جمعیت به دلیل بیماری جان خود را از دست می‌دهند.


وی با توجه به شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور، افزود: در بین مردان سرطان معده بسیار شایع است و سایر سرطان‌ها از جمله دستگاه اداری و گوارش ( روده بزرگ و مری) نیز از شیوع بالایی برخوردار است. در زنان نیز سرطان پستان بسیار شایع و سرطان‌های گوارش ( روده بزرگ، معده و مری) نیز از شیوع بالایی برخوردار است.


مطلق تصریح کرد: در کودکان نیز سرطان خون بسیار شایع است که 70 درصد مبتلایان قابل درمان هستند.


رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با توجه به شایع‌ترین علل سرطان در کشور، گفت: از جمله این علل می‌توان به افزایش امید به زندگی، سالمندی جمعیت، سبک زندگی ناسالم، مصرف غذاهای چرب و پرکالری، کاهش مصرف میوه و سبزی، کم تحرکی و استعمال دخانیات اشاره کرد.


وی با بیان اینکه با رعایت سبک زندگی و پیروی از سبک زندگی سالم موجب پیشگیری از بروز سرطان می‌شود، یادآور شد: با پرهیز از عوامل تاثیرگذار در ابتلا به سرطان می‌توان تا 40 درصد از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.


مطلق خاطرنشان کرد: سرطان در تمام کشورهای دنیا از جمله ایران در حال رشد است به گونه‌ای که پیش بینی‌ها نشان می‌دهد تا 2030 حدود 25 میلیون نفر در جهان به این بیمار مبتلا می‌شوند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته