دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1395 - 14:55
بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی؛

تهرانی‌‌ها «شب سردی» را تجربه می‌کنند/ پیش‌بینی سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های شمالی

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی برف، باران و رعدوبرق برای اکثر مناطق کشور، از کاهش محسوس دمای امشب در تهران خبرداده است.
کد خبر : 155966

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، براساس اعلام سازمان هواشناسی با بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی،‌در بیشتر مناطق کشور برف و باران و در مناطق جنوبی‌تر همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.
برپایه این گزارش، بارش‌ها در استان‌های گیلان و غرب مازندران، بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل از شدت بیشتری برخوردار است و در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بارندگی‌ها همراه با رعد و برق است که می‌تواند منجر به سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و معابر عمومی شود.
بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، سامانه بارشی در مرکز و غرب کشور در روز جمعه فعالیت خواهد داشت و از اواخر روز جمعه و یا اوایل روز شنبه از نوار شرقی کشور خارج می‌شود.
همچنین با نفوذ توده هوای سرد انتظار می‌رود دما کاهش یابد و هوای سرد زمستانی حتی اوایل هفته آینده نیز ماندگاری خواهد داشت.
برپایه این گزارش و براساس نقشه‌های هواشناسی،‌ کاهش قابل توجه دما در بیشتر مناطق کشور به خصوص نیمه شمالی و شرقی پیش بینی شده که با افزایش سرعت وزش باد پدیده قابل ذکر در مناطق شرقی و جنوب شرقی، طوفان همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.
همچنین آب‌های جنوبی کشور از جمله خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان متلاطم و مواج پیش بینی می‌شود.
در همین حال، توده گرد و خاک در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور نفوذ خواهد کرد و انتظار می‌رود در استان‌های ایلام، بوشهر و خوزستان با کاهش بارندگی‌ها آسمانی غبارآلود داشته باشیم.
تهران امشب سردترین دما را با منفی 5 درجه تجربه می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته