دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1395 - 11:44
سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو خبر داد:

انجام 98 درصد عملیات آواربرداری حادثه پلاسکو/ ادامه جستجوها با بیل دستی

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو با اشاره به اینکه 98درصد از عملیات آواربرداری این ساختمان انجام شده است،اعلام کرد: کار آواربرداری پلاسکو تا یکی، دو ساعت آینده به پایان می‌رسد.
کد خبر : 154112

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی در مورد آخرین وضعیت آواربرداری ساختمان پلاسکو اظهار کرد: آتش‌نشانان همچنان با اتخاذ تدابیر خاص و همچنین به کارگیری تجهیزات مخصوص آواربرداری به کار خود ادامه می‌دهند. اکنون بیش از 98 درصد عملیات آواربرداری به پایان رسیده و بیل‌های مکانیکی برای تخریب دیوارهای باقی مانده از ساختمان پلاسکو وارد عمل شده‌اند.


وی با ارائه آماری از وضعیت تخلیه آوارها از محل ساختمان پلاسکو افزود: تا ساعت 6 صبح امروز حدود 1600 کامیون کمپرسی به وزن 19 هزار تن آهن، میلگرد شکسته، سیمان، نخاله و بتن از محل ساختمان پلاسکو خارج کردند.


ملکی با اشاره به انجام 98 درصد از آواربرداری ساختمان پلاسکو یادآور شد: این عملیات ظرف یک تا دو ساعت آینده به پایان می‌رسد،‌البته آتش نشان‌ها عملیات جستجو و تفحص این منطقه را به صورت وجب به وجب انجام می‌دهند و همچنان در حال جستجوی پیکرهای شهروندان هستیم و روند جستجو با استفاده از بیل‌های دستی صورت می‌گیرد تا اگر پیکری در زیر آوار مانده،بتوانند آن را پیدا کنند.


سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو تاکید کرد: طی چند روز گذشته در فضای مجازی صفحاتی به نام من ایجاد شده است که من از همین جا اعلام می‌کنم هیچ‌گونه صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی ندارم و سعی می‌کنم اخبار را از مجاری قانونی و رسمی اعلام کنم. همچنین از مردم تقاضا می‌کنم در این خصوص احتیاط کنند و از صحت مطالبی که از طرف من و از افراد دیگر منتشر می‌شوند، اطلاع کامل حاصل کنند. مسئولیت انتشار این مطالب نیز با کسانی است که اقدام به این کار می‌کنند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته