دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1395 - 17:03

عتیقه‌های دو هزار ساله قبل از خروج از کشور توقیف شد

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از کشف یک هزار و 698 عدد عتیقه در شهرستان "رباط کریم" خبر داد.
کد خبر : 153006

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محسن خانچرلی در تشریح این خبر گفت: ماموران کلانتری 15 "منجیل آباد" حین گشت زنی در محورهای اصلی، اتوبان تهران-ساوه به یک دستگاه خودرو سواری پارک شده کنار یک رستوران مشکوک شده و موفق شدند صاحب خودرو را در داخل رستوران شناسایی کنند.


وی افزود: ماموران انتظامی در این عملیات متهم را دستگیر کرده و در بازرسی از خودروی وی، یک هزار و 698 قطعه عتیقه شامل سکه‌های قدیمی و سنگ‌های ذغالی خارجی و قاچاق که در یک کیف در زیر صندلی جاساز شده بود،‌کشف کردند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ماموران متهم را برای بررسی و بازجویی به پلیس آگاهی انتقال دادند، گفت: وی در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف کرد و در ادامه اذعان کرد که عتیقه‌های کشف شده را از استان‌های غربی کشور بارگیری کرده و قصد انتقال آنها به خارج از کشور را داشت که با هوشیاری ماموران ناکام ماند.


فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان میراث فرهنگی و آثار باستانی قدمت عتیقه‌های کشف شده را بیش از دو هزار سال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته