دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1395 - 16:56

انتشار کلیپ‌ دروغین برای اخاذی از یک شرکت آبمیوه‌سازی

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: فردی که با انتشار فیلم‌های جعلی در جهت تخریب اعتبار شرکت‌ها، موجب ضرر و زیان آنها شده و اعتبار آنها را خدشه‌دار می‌کرد،دستگیر شد.
کد خبر : 151759

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمد مهدی کاکوان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به تهیه و انتشار ویدیو علیه یکی از شرکت‌های آبمیوه سازی کرده بود خبر داد و گفت: شکایتی از یک شرکت آبمیوه‌سازی معتبر به این پلیس واصل شد. نماینده حقوقی شرکت بیان کرد با عنایت به سابقه فعالیت چندین ساله شرکت آبمیوه‌سازی، اخیرا شخص یا اشخاص ناشناس اقدام به تهیه و ضبط ویدیو با موضوع فاسد بودن آبمیوه خریداری شده از شرکت و انتشار ویدیو دارای محتوای اعلامی در شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند و این موضوع باعث ضرر و زیان مادی و اعتباری به شرکت شده است.
این مقام انتظامی افزود‌: در این خصوص ابتدا اقدام به بررسی و مستندسازی ویدیو اعلامی شد و اقدامات جهت شناسایی شخص اصلی انتشار دهنده ویدیو اعلامی، آغاز و منجر به شناسایی متهم شد و با هماهنگی و دستور قضایی متهم به پلیس احضار و طبق تحقیقات از نامبرده در ابتدا اقدام به انکار اتهام خود کرد ولی برابر ارائه ادله دیجیتال پلیسی به عمل خود معترف و انگیزه خود را اخاذی از شرکت‌ها عنوان کرد. لذا پرونده به همراه متهم به دادسرا ارسال و از سوی مرجع قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت.
سرهنگ کاکوان در پایان به شهروندان توصیه کردکه در صورت مواجه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی می‌تواند موضوعات مطرحه را اعلام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته