دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1395 - 13:11
دکتر میرزاده در جلسه هیات امنای استان خراسان جنوبی:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی، آبروی علمی و پژوهشی برای ایران به ارمغان آورد

سیصد‌و‌هشتادمین جلسه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و چهاردهمین جلسه هیات امنای استان خراسان جنوبی صبح امروز به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور سایر اعضا برای تصویب بودجه این استان در سال 96 برگزار شد.
کد خبر : 151645

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این جلسه با گرامیداشت یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و ابراز تاسف مجدد از فقدان ایشان، گفت: «مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در واقع منبع انرژی خود را از دست داده است.»


میرزاده خصیصه‌های برجسته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را کم‌نظیر دانست و گفت: «یکی از ویژگی‌های اخلاقی ایشان، ایجاد انگیزه برای مدیرانی بود که مستقیما با ایشان کار می‌کردند. مخصوصا در دوران بداخلاقی‌های رایج، بارزترین خصیصه آیت‌الله، اخلاص، کار برای خدا و جدیت در عمل بود. هرگز در رفتار ایشان ریا دیده نمی‌شد و این ویژگی کمی نیست.»


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ایران به عنوان یک قهرمان ملی ثبت شده است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «در تاریخ انسان‌های مخلص و باخدا ماندگار هستند. حضرت ابراهیم و امام حسین(ع) به دلیل اخلاص عمل خود در تاریخ ثبت شده‌اند و مورد توجه جهانیان قرار گرفته‌اند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز از این رو در تاریخ معاصر ایران ماندگار شده است و می‌بینیم در مراسم تشییع ایشان بیش از 5میلیون نفر حضور داشتند و در سراسر ایران میلیون‌ها نفر عزادار رحلت ایشان بودند و در تاریخ ایران به عنوان یک قهرمان ملی ثبت شده است.»


میرزاده افزود: «درباره زندگی و آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، کتاب‌ها باید نوشته شود. ایشان در هر موقعیت و جایگاهی که قرار گرفت، موفق عمل کرد و دلیل آن هم تنها تکیه به خداوند و انجام امور به خاطر تکلیف الهی بوده است که باید برای همه مدیران الگو باشد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصاره همه خوبی‌ها بود؛ اهل مطالعه، آگاه به مسائل روز، هوشمند و شجاع بود.»


او گفت: «چهره علمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نباید پشت فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ایشان پنهان بماند و تالیفات ارزشمند ایشان باید بازنشر شود و در اختیار جوانان قرار گیرد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیش از صد جلد تالیف داشته است ولی متاسفانه کوشش‌های علمی و پژوهش‌های قرآنی ایشان پشت پرده فعالیت‌های سیاسی و مدیریتی ایشان پنهان مانده است.»


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جای خالی امیرکبیر را در عصر حاضر پر کرده بود


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جای خالی امیرکبیر را در عصر حاضر پر کرده بود. امیرکبیر می‌دانست که برای توسعه ایران، به توسعه علمی نیاز است و با راه‌اندازی دارالفنون گام مهمی در این راه برداشت. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز با راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی، ایران را در مسیر توسعه علمی قرار داد و در واقع آبروی علمی پژوهشی برای ایران به ارمغان آورد.»


میرزاده در ادامه گفت: «نام آیت‌الله هاشمی در جریده عالم و در تاریخ معاصر ایران برای همیشه ثبت و ضبط شده است. بیش از 60 سال فعالیت در زمینه اجتماعی و سیاسی و علمی، تاثیر غیرقابل انکار آیت‌الله در تاریخ ایران را سبب شده است. آیت‌الله هاشمی، دانشگاه آزاد اسلامی را همچون فرزند خود دوست می‌داشت. اگرچه ما امروز بزرگترین حامی و پشتیبان خود را از دست داده‌ایم، اما وظیفه ماست تا زمانی که توفیق خدمت داشته باشیم، برای اثربخشی بیشتر آن تلاش کنیم.»


او افزود: «باید با همه توان راه آیت‌الله را ادامه دهیم و برای توسعه و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان امانت بزرگ ایشان، بکوشیم. امیدوارم روح بلند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انبیا و اولیا محشور شود.»


در پایان این جلسه، بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی، 59 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 47 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه از سوی اعضای جلسه هیات امنای استان تصویب شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته