دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اجرایی دولت افغانستان: بسیاری از همکارانم دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌اند/ این دانشگاه عملکرد مثبتی دارد/ خاطره عبدالله از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در کابل افغانستان گفت: بی‌تعارف بگویم که این دانشگاه در افغانستان عملکرد مثبتی داشته است.
کد خبر : 150844

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در پاسخ به این سوال که «ارزیابی او از خدماتی که دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان ارائه می‌دهد، چیست» ،تصریح کرد: «این دانشگاه به لحاظ سطح تدریسی که دارد و به دانشجویان ارائه می‌کند، بدون تعارف بسیار مثبت است و من این را بر اساس مشاهداتم می‌گویم؛ چرا که افراد زیادی همچون همکارانم در دولت و همچنین رئیس دفترم، در دانشگاه آزاد اسلامی درس خوانده‌اند و عملکرد این دانشگاه در آموزش عالی مثبت است و خدمات ارزنده‌ای ارائه داده است».


او که در دیدار با هیات رسانه‌ای ایران در کابل به پرسش‌ خبرنگاران پاسخ می‌داد، در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری با ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: « زمانی که هرات به دست طالبان سقوط کرد ( حدود 21 سال قبل)، من به سمت ایران حرکت کردم و ساعت 4 صبح به مرز ایران رسیدم. پیش از من اسماعیل‌خان (از فرماندهان مجاهدین افغانستان) نیز از مرز عبور کرده بود. پس از ورود به خاک ایران، ما را به مشهد بردند. خاطرم هست که پروفسور ربانی گفته بود ما باید حتما از مشهد به تهران برویم‌ اما من به دلایلی از جمله خستگی راضی به ادامه سفر نبودم اما با تاکید احمد شاه مسعود،‌ در نهایت بدون وقفه از مشهد راهی تهران شدیم. خاطرم هست که وقتی وارد تهران شدیم، می‌بایست چندین ملاقات با مسئولان ارشد ایران انجام می‌دادیم که یکی از آنها دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.»


رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان ادامه داد: «من تا پیش از آن به ایران نیامده بودم و در اولین برخوردم با آقای هاشمی، ایشان به قدری گرم و با محبت برخورد کردند که تا ابد نحوه برخوردشان در ذهنم می‌ماند. همین‌طور هیچ فراموش نمی‌کنم که آقای هاشمی رفسنجانی در آن دیدار وعده همکاری داد که این برای ما فوق‌العاده ارزشمند بود».



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته