دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر کشور:

احیای واحدهای صنعتی و تلاش برای خروج از رکودادامه دارد

وزیر کشور ضمن بازدید از بخش‌های مختلف شرکت آلومرول اراک گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک واحد تولیدی هم در کشور تعطیلی نشده و تلاش برای حل مشکلات واحدهای تولیدی با جدیت ادامه دارد.
کد خبر : 150375

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از ایرنا، وزیر کشور روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی از شرکت آلومرول اراک بازدید کرد و در جریان تنگناها و چالش های این واحد تولیدی و صنعتی قرار گرفت.


رحمانی فضلی در این نشست گفت: در سفرهای امسال کاروان تدبیر و امید به استان های مختلف کشور، بیشتر واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به حالت فعال درآمده است.


وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک واحد تولیدی هم در کشور تعطیل نشده و تلاش برای حل مشکلات واحدهای تولیدی با جدیت ادامه دارد.


وزیر کشور ادامه داد: با فعال سازی بخش مسکن، شرکت آلومرول اراک فعال تر می شود و می توان ارزش افزوده و درآمدهای اقتصادی بیشتری برای این استان و کشور کسب کرد.


مدیرعامل شرکت آلومرول اراک نیز در این نشست گفت: این شرکت طرحی را در خیرآباد اراک در دست اجرا دارد که فاز اول آن بدون استفاده از هیچ گونه تسهیلات و از طریق سرمایه گذاری خود شرکت، 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


محسن محمدی افزود: پیش بینی شده فاز اول این طرح اردیبهشت ماه سال 96 به بهره برداری رسد و با افتتاح این طرح کمک بزرگی به جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده برای واحدهای تولید کننده آلومینیوم ایجاد می شود.


وی بیان کرد: بهره برداری کامل از این طرح نیازمند اعتباری معادل 150 میلیون یورو است که تامین آن حمایت های دولتی را طلب می کند و با راه اندازی این شرکت 2 هزار اشتغال جدید فراهم می شود.


شرکت صنایع آلوم رول نوین و صنایع آلومینیوم پردیس متشکل از 8 واحد تولیدی و یک شرکت بازرگانی فعال است و درحال حاضر بزرگترین تولیدکننده انواع مقاطع آلومینیومی با کاربرد ساختمانی و صنعتی همراه با خدمات رنگ پودری و آنودایزینگ و نیز انواع شمش و بیلت آلیاژی آلومینیوم در کشور است.


وزیر کشور امروز در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در نشست کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی، نشست مشترک شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران، دهیاران و کارآفرینان روستایی این استان حضور می یابد.


شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از دیگر برنامه های وزیر کشور و جانشین رئیس جمهوری در شورای اجتماعی کشور در سفر به استان مرکزی است.


استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی است و بیش از دو هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این استان مستقر است.


انتهای پیام/

برچسب ها: رکود
ارسال نظر
هلدینگ شایسته