دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1394 - 08:39

مدیرکل حراست ماهان: گرفتن اتوبوس برای مسافران پرواز مشهد به ساری وظیفه ما نبود

مدیرکل حراست هواپیمایی ماهان اعلام کرد که این شرکت هیچ وظیفه‌ای برای در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه به مسافران پرواز مشهد به ساری نداشت و اتوبوس اسکانیا نیز برای رفاه حال مسافران کرایه شده بود.
کد خبر : 14916

حمیدرضا خاندانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه پرواز مشهد به ساری بر اساس مقررات بین‌المللی به علت شرایط نامساعد جوی برگشت‌شده بود، افزود: شرکت‌های هواپیمایی در مورد پروازهایی که در مبداء، مقصد و یا مسیر به علت شرایط جوی یا امنیتی پرواز دچار تاخیر یا ابطال می‌شوند، موظف به استرداد کامل وجه به مسافران خود و یا بازگرداندن آنها به مبدا هستند.


وی تصریح کرد: شرکت‌ها البته می‌توانند مسافران را با جایگزینی پرواز در ایرلاین دیگر و یا سایر مدهای حمل‌ونقلی به مقصد مورد نظر برسانند، اما این امر بر ایرلاین‌ها تکلیف نشده‌ است.


خاندانی با بیان اینکه بر اساس قوانین بین‌المللی مسافر تنها در زمان حضور در هواپیما مشمول بیمه هوایی می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس حتی در زمانی که مسافر در فرودگاه پس از نشستن هواپیما دچار سانحه شود، مشمول بیمه هوایی نخواهد شد و خسارت سانحه اسکانیا را نیز باید سازمان‌های بیمه‌ای مربوطه و بیمه‌گزار خودرو پرداخت کنند.


وی درباره علت کرایه کردن اتوبوس از شرکت حمل‌ونقل کرج نیز اضافه کرد: نزدیک‌ترین ترمینال به فرودگاه مهرآباد ترمینال غرب است اما از آنجا که این ترمینال در شب سانحه عملیاتی نبود، سامانه پایانه‌های ترمینال مهرشهر کرج را جایگزین آن کردیم و به همین دلیل نیز ما دو اتوبوس را از تعاونی‌های سیر و سفر و تعاونی عدل اجاره کردیم.


مدیرکل حراست ماهان با تاکید بر اینکه اسکانیای حامل مسافران، استاندارد بوده و مجوز حمل مسافر را نیز داشته است، اظهار کرد: در این میان اگر ترمینال از قوانین تخطی کرده و اتوبوس فاقد مجوزهای لازم را در اختیار ما قرار داده است، باید پاسخگو باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته