دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1395 - 11:10
یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در گفت‌و‌گو با‌ آنا عنوان کرد:

هنگام آلودگی هوا از «ماسک فیلتر‌دار» استفاده کنید

یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی عنوان کرد: هنگام افزایش غلظت آلاینده‌های هوا استفاده از ماسک‌های فیلتردار استاندارد برای تمام افراد جامعه ضروری است.
کد خبر : 148864

دکتر مریم محلوجی‌راد، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به افزایش آلاینده‌های هوا به استفاده از ماسک‌های فیلتردار استاندارد تاکید کرد و گفت: آلودگی هوا نتیجه افزایش غلظت آلاینده‌ها است که هر یک از این آلاینده‌ها بنا به اندازه‌ای که دارند می‌توانند به قسمت‌های مختلف دستگاه تنفسی نفوذ کنند.


وی افزود: ذرات 5 تا 10 میکرون می‌توانند وارد دستگاه تنفسی فوقانی و موجب بروز التهاب بینی، سینوس و چشم‌ها شوند.


محلوجی‌راد با بیان اینکه ذرات کم‌‌تر از 5 میکرون نیز می‌توانند وارد قسمت‌های مختلف دستگاه تنفسی شوند، یادآور شد: ذرات کم‌تر از 2.5 میکرون نیز به راحتی وارد اعماق ریه می‌شوند و فرد دچار علائم التهابی و تنفسی می‌شود.


وی درباره عوارض ورود ذرات کم‌تر از 2.5 میکرون به دستگاه تنفسی، گفت: به سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود در روزهای آلوده به خصوص زمانی‌ که غلظت ذرات کم‌تر از 2.5 میکرون افزایش می‌یابد از تردد غیرضروری خودداری کنند، زیرا این ذرات موجب تشدید علائم بیماری می‌شود.


این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در ادامه تصریح کرد: افراد سالم نیز باید با استفاده از ماسک در سطح شهر تردد داشته باشند زیرا قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا زمینه ابتلا به آسم و بیماری‌های ریوی را افزایش می‌دهد.


محلوجی‌راد با تاکید بر استفاده از ماسک‌های استاندارد در زمان آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک مانع از ورود ذرات آلاینده‌های هوا به دستگاه تنفسی و بروز علائم تنفسی می‌شود.


وی افزود: تنها استفاده از ماسک‌های فیلتردار و استاندارد می‌تواند مانع از ورود ذرات آلاینده به دستگاه تنفسی شود و استفاده از ماسک‌های معمولی (پزشکی) هیچ تاثیری ندارد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته