دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1394 - 09:58
مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر اعلام کرد

وجود 31 میلیون مشترک صنعت برق در کشور / نیاز به صرفه‌جویی برق در فصل تابستان

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر با تاکید بر اینکه سالانه 1.5 میلیون مشترک در بخش‌های مختلف به صنعت برق کشور اضافه می‌شوند، گفت: در حال حاضر 31 میلیون مشترک صنعت برق در کشور وجود دارد.
کد خبر : 14761

احمد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه 25 میلیون مشترک خانگی32 درصد سهم انرژی کشور را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: 200 هزار مشترک صنعتی، یک میلیون و 250 هزار مشترک عمومی و اداری، 340 هزار مشترک کشاورزی و 4 میلیون مشترک تجاری از صنعت برق کشور بهره‌مندند.


وی با بیان اینکه برای سال جاری افزایش 7 درصدی مصرف انرژی در کشور پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس یک‌سوم مشترکان را خانگی، یک سوم را صنعتی و باقی را نیز مشترکان عمومی، اداری و کشاورزی تشکیل می‌دهند.


یزدی ادامه داد: ‌میزان مصرف برق کشور با توجه به اینکه در فصل پیک مصرف قرار نداریم، 27 تا 28 هزار مگاوات است و پیک سراسری شبکه نیز عموما در ساعت 8 و 30 دقیقه شب اتفاق می‌افتد.


مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر اضافه کرد: با توجه به اینکه ظرفیت تولید برق در کشور چند برابر میزان مصرف این فصل کشور است بنابراین مشکلی در تولید و تامین برق نداریم.


وی با بیان اینکه مصرف برق کشور در ایام نوروز به 21 هزار مگاوات رسیده که این میزان حداقل مصرف کشور در سال است، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف برق در فصل تابستان که اوج گرما و مصرف است به 52 تا 53 هزار مگاوات برسد که امیداواریم مردم به میزان توان خود صرفه‌جویی را مد نظر قرار بدهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته