دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1395 - 15:54
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری قزوین :

بی‌توجهی به اصلاح شرح وظایف «کمک پرستاری»، عبور از خط قرمز پرستاران است

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری قزوین گفت: اگر معاونت پرستاری وزارت بهداشت شرح وظایف رده کمک پرستاری را اصلاح نکند در واقع از خط قرمز پرستاران عبور کرده و به توافق خود با نظام پرستاری بدعهدی کرده است.
کد خبر : 147528

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان نظام پرستاری، آرمین قناعت با اشاره به بی‌توجهی معاونت پرستاری نسبت به اعتراضات جامعه پرستاری، گفت: معاونت پرستاری این تصور را دارد که با گذشت زمان می‌تواند حساسیت جامعه پرستاری را نسبت به مواردی چون کمک پرستاری و آیین نامه صلاحیت حرفه‌ای کم کند، ولی باید گفت که جامعه پرستاری و نمایندگان قانونی آنان در سازمان نظام پرستاری تمام موارد را رصد کرده و در صورت ادامه این راه یک طرفه و نافرجام واکنشی درخور و اثربخش نشان خواهند داد.


وی با بیان اینکه معاونت پرستاری باید پیگیر امور قانونی و قوانین بلاتکلیف پرستاری باشد، ادامه داد: متاسفانه معاونت پرستاری به جای توجه به خواسته‌های جامعه پرستاری مبنی بر اجرای قوانین بلاتکلیفی چون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون ارتقاء بهره‌وری خدمات کارکنان بالینی نظام سلامت در بیمارستان‌های خصوصی و موارد دیگر با بی‌توجهی به شرایط پرستاری موجبات نگرانی و تشویش را به وجود آورده است.


رئیس هیات مدیره نظام پرستاری قزوین تصریح کرد: امیدواریم معاونت پرستاری به خواست جامعه پرستاری و سازمان نظام پرستاری کشور به عنوان نماینده قانونی جامعه پرستاری توجه و تمرکز کند و بیش از این بر حرکت در مسیری که باعث تشویش و نگرانی جامعه پرستاری خواهد شد، اصرار نکند.


وی افزود :علت تاخیر در اعلام شرح وظایف رده کمک پرستار برای جامعه پرستاری مشخص نیست و بارها به طرق مختلف اعلام شده که نباید این شرح وظایف از 22 مورد شرح وظیفه کمک بهیاری مصوب سال 1388 بیشتر باشد و امیدواریم بدعهدی دیگری رخ ندهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته