دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1395 - 09:45
متخصص ارتوپدی مطرح کرد:

پیوند استخوان برای افراد زیر 45 سال امکانپذیر است

یک متخصص ارتوپدی با بیان اینکه ‌پزشکان می‌توانند از استخوان اجساد برای پیوند به افرادی که در تصادفات دچار مشکل یا در بیماری با معضل مواجه شدند؛ استفاده کنند، گفت: این پیوند بیشتر برای افراد زیر 45 سال استفاده می‌شود.
کد خبر : 147333

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد قریشی با بیان اینکه پیوند استخوان از اجساد به انسان امکانپذیر است، گفت: آمار دقیقی در ارتباط با پیوند استخوان از اجساد در کشور وجود ندارد ولی اکنون این پیوند در مراکز بزرگ دانشگاهی به ویژه در پایتخت انجام می‌گیرد.


وی افزود: به دلیل اینکه پیوند غضروف مفصل یا استخوان ممکن است با مشکلاتی مواجه شود این پیوند تنها برای افراد زیر 45 سال انجام می‌شود و در افراد بالای این سن باید از مفصل مصنوعی استفاده کرد.


این فلوشیپ هیپ و لگن با بیان اینکه پیوند استخوان بیشتر برای زانو و لگن کاربرد دارد، تصریح کرد: پیوند استخوان از اجساد با رضایت خانواده متوفی صورت می‌گیرد به همین دلیل انجام آن هزینه چندانی را برای بیماران در بر نمی‌گیرد.


این متخصص ارتوپدی با تاکید براینکه در عمل پیوند از استخوان غضروف یا مفصل باید فرد گیرنده و اهدا کننده سایز استخوانی یکسانی داشته باشند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این فرد اهدا کننده استخوان باید عاری از ویروس‌هایی همچون ایدز، هپاتیت و ... باشد همچنین بیماری‌های شدید التهابی همچون روماتیسم در آن وجود نداشته باشد.


این فلوشیپ هیپ و لگن افزود: در این جراحی‌ها فرد گیرنده عضو نباید سابقه استعمال مواد دخانی داشته باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته