دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1395 - 16:04
معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری:

بیش از 70 درصد خدمات در نظام سلامت توسط پرستاران انجام می‌شود

معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه بیش از 70 درصد خدمات در نظام سلامت توسط پرستاران انجام می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه با این وجود قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا نمی‌شود.
کد خبر : 144450

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر ژاله عزتی گفت: تخصص پرستاری از حالت سنتی به شکل حرفه مدرن و آکادمیک درآمده است و این مهم با زحمات بسیار پرستاران دلسوز کشور انجام گرفته است.


وی اظهار کرد: در فرهنگ هزار ساله ما سکوت را نشانه رضایت می‌دانند و ما پرستاران ساکت هستیم. لازم است فرهنگ و جامعه خود را بهتر بشناسیم. این سکوت ما شاید برخواسته از نجابت ما باشد و شاید هم ابزاری برای اعتراض موثر نباشد. شاید به مرور زمان به بی‌تفاوتی و دلسردی پناهنده شده‌ایم اما هرچه باشد سکوت ما را نشانه رضا می‌دانند.


معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری یادآور شد: بیش از 70 درصد خدمات در نظام سلامت توسط پرستاران انجام می‌شود و با ادامه بی‌توجهی به نظرات کارشناسان پرستاران، پرستاری نمی‌تواند به اهداف موفقیت آمیز و صحیحی در نظام سلامت دست پیدا کند.


وی با اشاره به اجرای تعرفه گذاری و استانداردسازی خدمات پرستاری خاطرنشان کرد: اجرای تعرفه گذاری تنها راهی است که می‌تواند تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را از نابه سامانی و مشکلات فعلی نجات دهد و مردم را به حقوق خود از نظر خدمات مراقبتی و پرستاری آشنا کند و به رضایتمندی آنها از خدمات پزشکی و پرستاری منجر گردد.


عزتی در ادامه تصریح کرد: نارضایتی بیماران، پرستاران و به هدر رفتن منابع و خدمات از معضلات عمیقی است که پیوسته در بدنه نظام سلامت رشد می‌کند و عدم اجرای تعرفه گذاری در واقع سر پیچی از مصوبات مجلس است و احترام نگذاشتن به خواست مردم است که بار سنگین درمان را می‌پردازند.


وی افزود: اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به علت کوتاهی و تعلل وزارت بهداشت است که به هیچ وجه قابل اغماض نیست و هزینه آن را مردم با تحمل بار سنگین بهداشت و درمان می‌پردازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته