دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1394 - 12:35
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با‌ آنا:

پس از ثبت مهاجران افغان باید روند بازگشتشان فراهم شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که در چارچوب قوانین بین‌المللی باید مهاجران افغان در کشور ثبت شوند، چراکه مهاجرت غیرقانونی مشکلات زیادی را به بار آورده است و پس از ثبت، فرآیند بازگشت آنان باید آماده شود.
کد خبر : 14239

هادی شوشتری، نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره چگونگی برخورد با مهاجران افغان و تاکیدات جدید روسای جمهوری ایران و افغانستان در این زمینه اظهار کرد: همواره جمهوری اسلامی ایران معتقد بود که باید ثبات در افغانستان به وجود آید و زمینه توسعه و اشتغال باید در این کشور شکل گیرد تا پناه‌جویان این کشور بتوانند به افغانستان بازگردند.


وی افزود: افغان‌ها باید در فرآیند بازسازی کشورشان مشارکت داشته باشند. جمهوری اسلامی ایران از این سیاست حمایت می‌کند. ایران در طول همه این سالها بیشترین مهاجر افغانی را پذیرا بوده و علی رغم محدودیت‌های کشور در اشتغال و همچنین نبود کمک‌های بین المللی بهترین میزبان بوده است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اکنون هم خوشحالیم که فرآیند دولت‌سازی و استقرار حاکمیت مستقل، هم در دوره کرزی و هم دوره اشرف غنی شروع شده است.


وی گفت:جمهوری اسلامی ایران هم از امینت و بازسازی این کشور حمایت می‌کند، امیدواریم که در چارچوب قوانین بین‌المللی و همچنین حسن‌ همجواری، مهاجران افغان زودتر به کشورشان برگردند.


شوشتری خاطرنشان کرد: در چارچوب قوانین بین‌المللی باید مهاجران افغان در کشور ثبت شوند چراکه مهاجرت غیرقانونی مشکلات زیادی را به بار آورده است، و پس از ثبت، فرآیند بازگشت آنان باید آماده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته