دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 14:12

پذیرش مقاله استاد دانشگاه آزاد اسلامی خوی در «کنگره بین المللی علوم رفتاری»‎

مقاله استادیار و عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در دومین کنگره بین المللی علوم رفتاری برای چاپ و ارائه مورد پذیرش قرار گرفت.
کد خبر : 14233

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله دکتر سید تقی کبیری با عنوان «اصول رفتار پیامبر اسلام (ص) در خانواده» و با همکاری محمدرضا دونمزلو دانشجوی کار‌شناسی ارشد علوم قرآن و حدیث به این کنگره ارائه شده بود.


این کنگره قرار است ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شود که از وی جهت ارائه مقاله به صورت سخنرانی دعوت به عمل آمده است.


کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره اهداف این کنگره گفت: علوم رفتاری شامل تمامی رشته‌هایی است که کاوش در فعالیت و کنش‌های میان ارگانیسم‌های یک دنیای طبیعی می‌پردازد. این علم شامل آنالیزهای سیستمی و بررسی‌های انسان‌ها از طریق مشاهدات تجربی طبیعی کنترل شده و فرمول‌بندی‌های دقیق است. علوم رفتاری به عنوان علم میان رشته‌ای در روان‌شناسی و علوم تربیتی، علوم‌ شناختی، مردم‌ شناسی، مدیریت و اقتصاد، علوم سیاسی و اجتماعی مطرح است. بنابراین می‌تواند به عنوان یک موضوع چالشی و تبیینی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.


وی افزود: همچنین محورهای پژوهشی این کنگره عبارتند: (رفتار درعلوم تربیتی و روانشناسی- رفتار در علم مدیریت و اقتصاد - رفتار در علوم سیاسی و اجتماعی - رفتار در قرآن، سیره نبوی (ص) و سیره ائمه اطهار).


کبیری گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با ژورنال‌های متعدد ISI و ISC و معرفی کمیته علمی و داوران کنگره و سطح علمی برگزاری مقالات برگزیده در این ژورنال‌ها به چاپ خواهد رسید.


وی افزود: این کنگره باهمکاری چندین دانشگاه و مرکز پژوهشی از جمله (شیراز، الزهراء، کرمان، واحد علوم و تحقیقات تهران، بوعلی سینا، جامع علمی کاربردی و...) و به دو زبان فارسی و انگلیسی برگزارمی شود.


در مهر سال گذشته مقاله دیگری از این مدرس واحد خوی با عنوان «مکانه التفکرالابداعی والابتکار فی القرآن والسنه» از سوی دانشگاه بین المللی اسلامی کشور مالزی مورد پذیرش قرار گرفته بود که به صورت سخنرانی ارائه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته