دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رشد 300 میلیارد تومانی بودجه وزارت نیرو در بودجه سال 96

بر اساس لایحه بودجه سال 96 میزان بودجه وزارت نیرو با رشد 4 درصدی به میزان 300 میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.
کد خبر : 139781

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، لایحه بودجه سال 96 درحالی تصویب شد که میزان اعتبار دولتی این وزارتخانه از 7 هزار و 200 میلیارد تومان به 7 هزار و 500 میلیارد تومان می‌رسد. همچنین بودجه اصلی وزارت نیرو از 834 میلیارد تومان به یک هزار و 600 میلیارد تومان در سال 96 افزایش داشته است.


در لایحه بودجه سال 96 یک هزار و 94 میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب استحصالی و پساب تصفیه شده از بخش غیر دولتی و ۱۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی برق در جزیره ابوموسی مصوب شده است.


همچنین در لایحه بودجه سال آینده ۳۰ میلیارد تومان برای شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و حدود ۱۴۳میلیارد تومان برای شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در نظر گرفته شده است.


از سوی دیگر رئیس جمهوری در زمان تدوین لایحه بودجه سال 96 آب را یکی از 4 اولویت سال آینده خود قرار داده است و این امر نشان از اهمیت آب برای کشور دارد، کما اینکه طی هفته‌های اخیر با بحرانی شدن شرایط منایع آبی در برخی استان‌ها بسیاری از مقامات و مسئولان بلندپایه کشور و مسئولان وزارت نیرو بر این امر تاکید کرده‌اند.


در همین رابطه قائم‌مقام وزیر نیرو درباره میزان بودجه تخصیص داده شده به این وزارتخانه در لایحه بودجه سال 96 گفت: آب مورد نیاز همگان است و وزارت نیرو طرح‌های بسیاری را از دوره‌های گذشته شروع کرده و منابع زیادی را برای پایان این طرح‌ها نیاز دارد. البته طبیعی است که ما برای تخصیص بودجه از سوی دولت به وسع و توان بودجه عمومی نگاه می‌کنیم و در همان حد نیز انتظار داریم چرا که ایران در تمام عرصه‌ها و زمینه‌ها فعال بوده و منابع عمومی دولت هم محدود است.


ستار محمودی اظهار کرد: با این حال زمانی که بودجه درصدی به نسبت سال گذشته افزایش می‌یابد، این امر مسرت‌بخش است و از آن جهت از دولت تقدیر می‌کنیم.


وی ادامه داد: البته نیازهای ما برای بخش آب و برق بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان در سال است اما بخشی از این نیازها باید از طریق وام‌های بانکی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین شود.


محمودی ابراز کرد: سال گذشته دولت عنایت ویژه‌ای را به بخش آب و برق داشت و علاوه بر اعتبارات عمومی، اعتباری از صندوق توسعه ملی نیز در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت.


قائم‌ مقام وزیر نیرو افزود: از آنجا که نیاز وزارت نیرو بیش از این میزان است بنابراین یقینا در ارتباط با بودجه عمومی مراودات و مذاکراتی را خواهیم داشت اما یقین داریم که نگاه رئیس جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مجلس بدین گونه است که آب و برق اولویت دارند و خوشبختانه این عرصه‌ها زمینه ایجاد اشتغال را نیز فراهم می‌کنند.


وی درباره میزان بودجه تخصیص داده شده به طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی بیان کرد: میزان بودجه تخصیصی به طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی یقینا در سال 96 افزایش خواهد داشت چرا که این طرح یکی از طرح‌های زیربنایی است.


محمودی خاطر نشان کرد: آنچه که وزارت نیرو مدنظر دارد این است که میزان بودجه این طرح را در سال 96 حداقل به میزان 30 درصد افزایش دهد که امیدواریم مذاکرات صورت گرفته به نتیجه برسد تا بتوانیم بودجه خوبی را اختصاص دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته