دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1395 - 10:59
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

ماهی فله‌ای نخرید

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان نسبت به خرید ماهی به صورت فله‌ای هشدار داد و گفت: به مردم توصیه می‌شود ماهی‎هایی را خریداری کنند که دارای بسته‎بندی مناسب کارخانه‎ای با شناسه و برچسب درج تاریخ تولید و زمان نگهداری محصول باشد.
کد خبر : 139273

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمد کاظم‌زاده اظهار کرد: برخی فروشندگان دوره‌گرد، در کنار خیابان‌ها و معابر عمومی در چرخ‎های دستی و وانت‎های یخچال‏‌دار، ماهی عرضه می‎کنند که مردم باید در خرید این محصول دقت لازم را داشته باشند.


وی اضافه کرد: البته نحوه برخورد با تخلف‎ این فروشندگان سیار بر عهده دامپزشکی است؛ اما به لحاظ بهداشتی توصیه می‎شود مردم بدون اطلاع دقیق از نحوه تهیه و نگهداری ماهی‌ها نسبت به خرید اقدام نکنند.


مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: بهتر است مردم ماهی‎هایی را خریداری کنند که دارای بسته‎بندی مناسب کارخانه‎ای با شناسه و برچسب درج تاریخ تولید و زمان نگهداری محصول باشد.


دکتر کاظم‎زاده بهترین جایگاه برای خرید ماهی را مراکز رسمی مورد تأیید نهادهای نظارتی دانست و گفت: فروشگاه‎های مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی، شیلات و دامپزشکی برای خرید محصولات دریایی پیشنهاد می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: محصولات شیلاتی مانند ماهی در مقایسه با سایر مواد پروتئینی از حساسیت بیشتری در برابر بیماری‌های ویروسی و میکروبی برخوردار اسن، ضمن اینکه نگهداری آنها نیاز به دمای انجماد استاندارد دارد.


مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: توزیع این محصولات در شرایط غیربهداشتی به طور قطع ناقل بیماری‏‌های مختلف به مصرف‎کننده است و توصیه می‏‌شود مردم از خرید ماهی و سایر محصولات شیلات از دست‌فروشان خودداری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته