دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با تلاش متخصصان انجام شد؛

راه‌اندازی ردیف دوم پالایشگاه فاز 20 و 21 پارس جنوبی

با ورود گاز از سکوی فاز 21 پارس جنوبی به پالایشگاه فازهای 20 و 21 ردیف دوم این پالایشگاه‌ها برای شیرین‌سازی گاز راه‌اندازی شد.
کد خبر : 138841

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از مانا، پس از پایان عملیات اجرایی ساخت ، نصب و تست خطوط لوله و انشعابات ردیف دوم شیرین سازی فازهای 20 و21 این بخش پالایشی آماده بهره برداری شده و بزودی با دریافت گاز از حوزه مخزنی فاز 21 به بهره برداری می رسد.


با آغاز تولید و ارسال تدریجی منابع گازی با ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب از سکوی فاز 21، ردیف اول و دوم شیرین سازی فازهای 20 و21 ،هر کدام حدود 14 میلیون متر مکعب گاز را پس از فراوری، شیرین سازی و به شبکه سراسری ارسال می کنند.


پیش از این هم اولین ردیف پالایشگاه این فازها با استفاده از گاز ترش فازهای 6،7و8 پارس جنوبی به بهره برداری رسیده و به طور کامل آماده دریافت گاز از تاسیسات فراساحل سکوی فاز 21 شده بود.


بر پایه برنامه زمانبندی کارفرما و پیمانکاران پروژه درحال توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی، دو سکو هر کدام با ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب از حوزه فراساحل و 4 ردیف شیرین سازی پالایشگاه این فازها امسال به بهره برداری می رسد.


تا بهمن ماه امسال ردیف های سوم و چهارم شیرین سازی این فاز نیز پس از تکمیل عملیات راه اندازی و بهره برداری از سکوی 20 آماده تولید گاز می شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته