دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1395 - 13:57
سازمان هواشناسی هشدار داد؛

احتمال وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در 9 استان/ تهران جمعه بارانی می‌شود

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در 9 استان کشور هشدار داد.
کد خبر : 138671

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان هواشناسی کشور، تحلیل آخرین الگوهای عددی و اطلاعات هواشناسی بیانگر ورود تدریجی سامانه بارشی از اواخر چهارشنبه به غرب کشور است و تا اواخر جمعه در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.


همچنین با توجه به اینکه منشا توده هوای سطوح پایین جو عرض‌های جنوبی است، بارش غالبا به شکل باران و بارش برف محدود به مناطق کوهستانی مرتفع در غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز خواهد شد.
شدت عمل این سامانه به صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و وقوع تگرگ در شمال و شرق خوزستان، جنوب ایلام و جنوب لرستان در حوضه رودخانه‌های دز، کرخه و کارون پیش بینی می‌شود و انتظار می‌رود بعد از ظهر جمعه همراه با گذر تدریجی جبهه سرد، شدت بارش استان‌های غربی تقویت شده و بارش غالبا رگباری شود.
بر همین اساس روز پنج شنبه یازده آذر بارش باران همراه با رگبار ورعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب و غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (بویژه شمال و شرق استان)، لرستان و از اواخر وقت در چهار محل بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد پیش‌بینی می‌شود.


همین طور در تمام استان‌های فوق احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد و در شمال و شرق خوزستان و جنوب لرستان با توجه به شدت بارش‌های مورد انتظار احتمال رخداد سیل به ویژه در حوزه‌های آبریز بزرگ دز و کرخه بسیار بالا است.
روز جمعه دوازدهم آذر بارش باران همراه با رگبار ورعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (بویژه شمال و شرق استان)، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال غرب فارس، غرب اصفهان، و بارش برف در مناطق مرتفع کردستان و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع سیلاب در شمال و شرق خوزستان، لرستان و ایلام و کرمانشاه نسبت به سایر نقاط بیشتر است.
در این روز در استان‌های همدان، مرکزی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، قزوین و تهران و البرز بارش باران گاهی با رگبار و رعدو برق پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط مستعد احتمال آبگرفتگی مناطق شهری وجود دارد. بر این اساس توصیه می‌شود اقدامات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت به عمل آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب