دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همراهی روسیه با اوپک برای کنترل بازار نفت با کاهش 300 هزار بشکه‌ای در تولید

روز گذشته اوپک تصمیم گرفت عقلانیت را در دستور کار خود قرار دهد و تولید خود را برای کنترل بازار و قیمت کاهش دهد. پس از اعلام این تصمیم، روسیه نیز اعلام کرد که با این طرح همراه خواهد شد و تولید نفت خود را روزانه 300 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.
کد خبر : 138578

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، این مواضع روسیه در حالی مطرح می شود که تا پیش از این، روسیه تنها از فریز نفتی صحبت می کرد.


یکی از دلایل این همراهی را می توان تماس تلفنی روحانی و پوتین، پیش از نشست 171 اوپک دانست.


اما با اعلام تصمیم اوپک برای کاهش تولید، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت که روسیه آماده است به عنوان بخشی از توافق اوپک، تولید روزانه خود را در نیمه نخست سال ٢٠١٧ میلادی به تدریج ٣٠٠ هزار بشکه کاهش دهد.


البته وی اعلام کرد که روسیه آماده پیوستن به توافق اوپک است؛ این کشور در پی مذاکرات اخیر خود با تولیدکنندگان عمده عضو و غیر عضو اوپک قصد دارد به تدریج تولید نفت خود را کاهش دهد. زیرا افت شدید و یکباره تولید از لحاظ فنی برای روسیه مشکل آفرین است.


نشست 171 اوپک علاوه بر آنکه نخستین اجماع از سال 2008 تا کنون بر کاهش تولید است، همچنین زمینه را برای همکاری کشورهای عضو و غیر عضو تولید کننده نفت ایجاد کرده است و نوید روزهای خوش برای قیمت نفت را می دهد.


قرار است نشستی به منظور تعیین ساز و کار همکاری روسیه با اعضای اوپک برگزار شود. شنیده ها حاکی از آن است که این نشست 9 دسامبر در دوحه قطر برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته