دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1395 - 11:32

جنگ تمام عیار هند و پاکستان در کشمیر

مقامات پاکستانی گفته‌اند که دست کم 9 شهروند این کشور در کشمیر تحت کنترل اسلام آباد در اثر حملات توپخانه‌ای هند کشته و 11 تن دیگر زخمی شده‌اند.
کد خبر : 136763

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت انگلیسی الجزیره، صدرا واحد، یکی از مقامات محلی در کشمیر گفته که تبادل آتش میان دو طرف در اندازه‌ای است که آمبولانس‌ها امکان نزدیک شده به محل درگیری‌ها را ندارند.


در همین حال، یکی از مقامات تظامی در ایمیلی به الجزیره گفته است که «سربازان هندی، یک اتوبوس حامل افراد غیرنظامی را در نزدیکی مرز میان کشمیر پاکستان و کشمیر هند هدف قرار داده‌اند.»


مقامات هندی درباره تلفات حادثه امروز واکنشی نشان نداده‌اند اما سخنگوی ارتش این کشور گفته ارتش پاکستان، از صبح امروز شلیک به سوی ارتش هند را در منطقه بهایمبر گالی آغاز کردند.


این حادثه یک روز پس از آن رخ می‌دهد که دهلی نو اعلام کرد در اثر آتش باری نیروهای پاکستانی، 3 نفر از سربازان هند جان خود را از دست دادند. هند، پاکستان را به اقدامات تلافی‌جویانه تهدید کرده بود.


حادثه روز جاری، دومین مخاصمه مسلحانه میان دو طرف طی سه ماه اخیر است. بار نخست، در اثر حملات ارتش پاکستان به مواضع ارتش هند در کشمیر در ماه سپتامبر (شهریور)، 19 نظامی هندی کشته شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته