دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1397 - 15:31

ادامه درگیری نظامیان هندی با مردم کشمیر/ 7 غیرنظامی کشته شدند

درگیری نظامیان ارتش هندوستان با مردم منطقه کشمیر که اغلب مسلمان هستند هفت کشته بر جای گذاشت.
کد خبر : 344394
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از NDTV، در پی افزایش تنش‌ها میان مسلمانان کشمیر و ارتش هند، اعتراضاتی در این منطقه شکل گرفت. مطالبه اصلی معترضین پایان دادن به اشغال کشمیر توسط هند است.


در پی شدت یافتن این اعتراضات و حضور هر روزه مردم در خیابان‌ها، نظامیان هندی به روی معترضین آتش گشودند و در نتیجه این تیراندازی هفت نفر جان سپردند. تعدادی از معترضین نیز زخمی شده و به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتقال یافتند.


سخنگوی نیروهای نظامی هند در این خصوص گفت: «سه تروریست از میان مردم به‌سوی نیروهای حافظ امنیت آتش گشودند که در پی آن چند نفر از نظامیان هندی مصدوم شدند. در نتیجه فرمان تیراندازی به‌سوی معترضین صادر شد.»


به گفته شاهدان عینی برخی از کشته‌شدگان حتی جزو معترضان هم نبوده و صرفاً در حال گذر از خیابان بودند که با تیراندازی نیروهای پلیس هند روبه‌رو شدند.


درگیری‌ها میان مردم کشمیر و دولت هند قدمتی 70 ساله دارد. در گذشته مقرر شده بود که به دلیل اختلافات ارضی هند و پاکستان، مناطق مسلمان‌نشین به پاکستان و مناطق غیرمسلمان‌نشین به هند سپرده شوند اما با دخالت نیروهای نظامی هند، انگلیسی‌ها و همکاری برخی مسئولین وقت کشمیر، این منطقه به اشغال هندوستان درآمد.


انتهای پیام/4106/4095/


انتهای پیام/

برچسب ها: پاکستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته