دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1395 - 15:50

برف و سرما تا پایان هفته در کشور باقی می‌ماند/ خزر طی روزهای آینده مواج است

بنا به اعلام سازمان هواشناسی کشور بارش برف و کاهش دما تا پایان هفته در نیمه شمالی، شرقی و مرکز کشور باقی می‌ماند.
کد خبر : 136570

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا بنا به اعلام سازمان هواشناسی به دلیل نفوذ جریان‌های جنوبی و همراهی آن با هوای سرد روز سه‌شنبه 2 آذر بارش باران و برف و وزش باد در فارس و جنوب کهگیلویه و بویر احمد پیش‌بینی می‌شود.


بر همین اساس در ارتفاعات کرمان، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد قابل پیش‌بینی است.
بر پایه این گزارش، روز چهارشنبه 3 آذر وزش باد و گردوخاک دربرخی نقاط کرمان و بارش پراکنده برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز پنج‌شنبه 4 آذر بارش باران و برف و وزش باد در نیمه شمالی استان‌های کرمان و فارس، رعد و برق و وزش باد در بوشهر قابل پیش‌بینی است.
همین طور روند بارش برف و باران به‌همراه کاهش دما در بیشتر نقاط کشور و نیمه شمالی، شرقی و مرکز کشور تا پایان هفته ادامه دارد. بارش‌ها در سه روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های البرز، استانهای مرکزی و شمال شرق کشور ادامه دارد و غالب این مناطق دمای زیر صفر پیدا می‌کنند؛ البته این نفوذ هوای سرد فقط تا پایان هفته باقی می‌ماند.


بنا به اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید 2 روز آینده موجب می‌شود تا مناطقی از جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور دچار باد و گردوغبار شود. بارش باران ناشی از نفوذ جریانات جنوبی طی 72 ساعت آینده در استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان رخ می‌دهد.


دریای خزر، خلیج فارس و عمان نیز در سه روز آینده مواج خواهد بود و باید به اطلاعیه‌های لازم توجه شود.هم‌اکنون برف و باران در تهران می‌بارد و دمای هوا نیز کاهش نسبی پیدا کرده است که این وضعیت در 24 ساعت آینده نیز ادامه خواهد یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته