دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1395 - 11:33
در گفت‌و‌گو با آنا؛

رئیس فدراسیون ووشو: به جوانان اعتماد کردیم و موفقیت آن را هم دیدیم/ ووشوی ایران یکی از مدعیان آسیاست

رئیس فدراسیون ووشو گفت: هر زمانی که در تیم‌های ملی به جوانان اعتماد کردیم ، بازخورد مثبتی از آن گرفتیم.
کد خبر : 136258

مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورز‌شی آنا درباره رقابت‌ها‌ی جام جهانی تالو و عملکرد ووشوکاران گفت: «‌تیم ملی ووشو امسال سال پرباری داشت به طوری که ووشوکاران در هر رقابتی موفق به کسب مدال شدند. در حال حاضر ووشوی ایران یکی از مدعیان آسیاست و می توانیم به جرات بگوییم که بعد از چین، تیم ووشوی ایران هم به عنوان یک حریف قدرتمند شناخته شده‌است.»


وی ادامه داد: «‌جام جهانی تالو برای اولین بار در کشور چین برگزار شد و ووشوکاران هم در این رقابت 4 مدال کسب کردند.البته ووشوکاران در جام جهانی ساندا هم که کمتر از یک ماه پیش برگزار شد به مقام نایب قهرمانی رسیدند. تیم ملی در آن رقابت‌ها هم با 7 مدال به کار خود پایان داد. البته ووشوکاران در مسابقات جوانان هم که امسال برگزار شد باز هم موفقیت کسب کردند و نایب قهرمان شدند، همه این موفقیت‌ها در گرو برنامه ریزی‌های دقیقی است که در این مدت در فدراسیون انجام شده‌است.»


رئیس فدراسیون ووشو عنوان کرد: «‌هر زمانی که ما در تیم‌های ملی به جوانان اعتماد کردیم بازخورد مثبتی از آن گرفتیم. به عنوان مثال زهرا کیانی سال گذشته با وجود اینکه تنها 16 سال سن داشت اما در رده جوانان موفق به کسب مدال نقره شد و امسال هم در مسابقات جام جهانی تالو دو مدال برنز و نقره را کسب کرد. هانیه رجبی هم از دیگر ووشوکاران تیم ملی بانوان بود که امسال از رده پایه به تیم ملی راه پیدا کرد و توانست به مدال نقره برسد. اکثر ووشوکارانی که در این چند مسابقه اخیر توانستند به مدال برسند همگی از تیم‌های رده پایه بودند و با راهیابی به تیم ملی نشان دادند که می توانیم به جوانان اعتماد کنیم.»


علی‌نژاد تاکید کرد: «‌در فدراسیون ووشو‌ کار استعدادیابی به صورت جدی دنبال شد و ما به دنبال این بودیم که گلخانه‌ای کار نکنیم و اینگونه نباشد که تنها به عده‌ای از ووشوکاران میدان دهیم به همین دلیل به جوانگرایی روی آوردیم. تیم ملی ووشو ایران نیاز به پوست اندازی داشت و ما باید به جوانانی که در مسابقات رده‌های سنی پایین‌تر توانایی خود را در مسابقات جهانی و آسیایی به نمایش گذاشته بودند، میدان می‌دادیم تا بتوانند موفقیت کسب کنند که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و تیم تالو با وجود اینکه بازیکنان بسیار جوانی داشت اما با 4 مدال کار خود را پایان دهند.»


رئیس فدراسیون در ادامه به مسابقات لیگ اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر ما در کوران مسابقات لیگ هستیم و هر هفته تیم ها رودروی یکدیگر قرار می گیرند. از حالا به بعد تمرکز ما بیشتر بر روی مسابقات داخلی است. امسال ایران برای اولین بار در مسابقات یورنیورسیاد در رشته ووشو هم نماینده دارد و ملی پوشان از حالا خودشان برای آن رقابت‌ها آماده می‌کنند. ما فعلا مسابقه برون مرزی نداریم و تنها بر روی مسابقات داخلی تمزکز می کنیم. قرار است از 23 تا 26 آذرماه مسابقات دانشجویی ووشو برگزار شود و از همه هیات ها و استان ها دعوت کردیم تا با ووشوکارانشان در این رقابت ها شرکت کنند.»


علی نژاد در پایان به وضعیت المپیکی شدن ووشو اشاره کرد و گفت: «هنوز به صورت نهایی این موضوع تصویب نشده است و در حال مذاکره هستیم. در حال حاضر نام ووشو در لیست هشت رشته منتخب کمیته بین‌المللی المپیک قرار گرفته است و به شدت این رشته به المپیک نزدیک شده است. ما خیلی امیدوار هستیم که ووشو به المپیک ورود پیدا کند اما در المپیک 2020 فکر نمی‌کنم این رشته حضور داشته باشد ولی احتمال زیاد ووشو را در المپیک 2024 خواهیم دید.»


انتهای پیام/

برچسب ها: علی نژاد ووشو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته