دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1395 - 12:00
در گفت‌وگو با آنا

کیهانی: منتقدین منصفانه انتقاد کنند/ حدادی بزرگ ورزش دوومیدانی است/ از لیلا رجبی تجلیل می‌شود

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: سازمان تیم‌های ملی ما کاملا با برنامه عمل می‌کند و هیچ ورزشکاری را بی‌دلیل انتخاب نمی‌کند.
کد خبر : 133309

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، فدراسیون دوومیدانی با دعوت از 30 ورزشکار در رشته‌های مختلف به تیم‌ملی دوومیدانی بار دیگر مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته و در این میان مجید کیهانی رئیس این فدراسیون است که می‌تواند پاسخ منتقدان خود را بدهد.


در فهرست 30 نفره فدراسیون دوومیدانی به تیم ملی این اسامی دیده می‌شود: احسان حدادی، محمود صمیمی، محمد صمیمی، پژمان قلعه نویی، حسن تفتیان، علی ثمری، محمد ارزنده، امیر مرادی، حسین کیهانی، مصطفی ابراهیمی، جعفر مرادی، بهنام شیری، مسلم نیادوست، کیوان قنبزاده، محمد وظیفه دوست، سبحان طاهرخانی، کاوه موسوی، میلاد سیار، رضا قاسمی، حمید زورآوند، میلاد دریساوی، مهران حسینی، سجاد هاشمی، علیرضا مهرصفوتی، علی خدیور، لیلا رجبی، سپیده توکلی، مریم طوسی و فرزانه فصیحی.


بسیاری دعوت از نفرات جدید نظیر بهنام شیری، علی ثمری، مسلم نیادوست و علی خدیور را مثبت و مسیری به سوی پیشرفت دانسته‌اند و در عوض حضور دوباره ورزشکارانی مثل کاوه موسوی، محمد ارزنده، سجاد هاشمی و مریم طوسی که در ماه‌های گذشته افت چندانی داشته‌اند و در رقابت‌های مختلف ناکام بوده‌اند را به ضرر دوومیدانی می‌‌دانند. برای رسیدن به جواب مسائل گوناگونی که این روزها در کنار ورزش دوومیدانی به گوش می‌رسد با مجید کیهانی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌آید.


* باز هم انتقادات از فدراسیون دوومیدانی و این بار دعوت از نفراتی که شایستگی حضور در تیم ملی را ندارند؟


- ما در تصمیمات خود سعی می‌کنیم کامل‌ترین تصمیم را بگیریم و اگر انتقاد منصفانه‌ای هم به عملکردمان شد برای رفع آن حداکثر سعی خود را خواهیم کرد. ما به موقع مسابقات لیگ دوومیدانی را برگزار کردیم و بعد از آن هم برترین‌ها را به تیم‌ملی دعوت کردیم. اینکه برخی از نفرات دعوت شده شایستگی ندارند اصلا از نظر من مورد قبول نیست چرا که سازمان تیم‌های ملی ما کاملا با برنامه عمل می‌کند و هیچ ورزشکاری را بی‌دلیل انتخاب نمی‌کند.


* اما رکوردهای برخی نفرات دعوت شده پایین بوده و انتظار حضور دوباره آنها در تیم ملی نبود؟


- هر ورزشکاری دچار افت می‌شود و این اتفاق امری طبیعی در ورزش است. ما باید به ملی‌پوشان خود کمک کنیم که خود را به بالاترین سطح برسانند و وقتی عملکرد ضعیفی داشتند، شرایطی حاصل شود که در ادامه آن ورزشکار جبران کند. مگر ما این سرمایه‌ها را به راحتی پیدا کردیم که بخواهیم به سادگی از دست‌شان بدهیم. اگر ورزشکاری به حال خود رها شد و بعد از مدتی به طور کامل ورزش حرفه‌ای را از دست داد از سوی بسیاری منتقدین که دعوت آنها را امروز اشتباه می‌دانند، مورد انتقاد قرار می‌گیریم که آینده این ورزشکارن دوومیدانی را فدراسیون نابود کرد.


* برخی از ملی‌پوشان دوومیدانی نداشتن مربی اختصاصی را سوزاندن وقت می‌دانند. چه راهکاری برای جلوگیری از هدررفتن زمان دارید؟


- ما این هفته به وضعیت یکایک ملی‌پوشانی که نیاز به مربی شخصی دارند رسیدگی می‌کنیم و با جلساتی که اعضای سازمان تیم‌های ملی می‌گذارند، مربیان لازم را برای تمامی ملی‌پوشان خود انتخاب می‌کنیم. لازم به ذکر است که ما به شدت دوست داریم موفق شویم و ورزشکاران‌مان در تیم ملی موفق شوند. بنابراین دلسوز اصلی بچه‌های دوومیدانی ما هستیم.


* برای بازگشت لیلا رجبی به تیم ملی امیدی هست؟


- ما خانم رجبی را به تیم ملی دعوت کردیم تا در کنار دیگر ملی‌پوشان تمرین کند اما او اعلام کرد که قصد حداحافظی دارد و در تمرینات حاضر نشد. نظر این ورزشکار قابل احترام است و ما اصراری نداریم که لیلا رجبی مطابق خواسته ما عمل کند. در نظر داریم مراسم تجلیلی از این ورزشکار که مدال‌های با ارزشی برای دوومیدانی کسب کرد، برگزار کنیم.


* بازگشت احسان حدادی به تیم ملی از چه زمانی رسمی می‌شود؟


- احسان شرایط خوبی دارد و موفق شده عمل جراحی موفقی را پشت‌سر بگذارد. او در جزیره کیش مشغول آب درمانی است و بعد از آن می‌تواند تمرینات اصلی‌اش را دنبال کند. عنوان شده بود که حدادی اجازه مصاحبه از سوی فدراسیون را ندارد. اصلا چنین چیزی مطرح نیست. احسان بزرگ ورزش دوومیدانی است و اگر بخواهد می‌تواند با هر جایی که دوست دارد، مصاحبه کند.


* به طور کلی از کیفیت رقابت‌های لیگ دوومیدانی رضایت دارید؟


- تلاش‌های صورت گرفته را نمی‌توان نادیده گرفت اما خود من هم به‌عنوان رئیس فدراسیون از کیفیت لیگ دوومیدانی راضی نیستم. عوامل متعددی در کامل بودن رقابت‌های لیگ دوومیدانی دخیل هستند و ما باید در این راه به آنها کمک کنیم. باشگاه‌های ما هنوز کامل نیستند و رسانه‌ها هم به رغم زحماتی که می‌کشند تعامل 100 درصدی با ما ندارند. امیدوارم که در آینده بهتر از این عمل کنیم تا موفقیت‌های ما در رقابت‌های قهرمانی اسیا و بازی های آسیایی جاکارتا بیشتر شود.


* تا چه زمانی قصد دارید به صورت گلخانه‌ای عمل کنید؟


- به طور حتم هدف ما این نیست که در آینده هم عملکردی گلخانه‌ای داشته باشیم اما نباید فراموش کنیم که در تمامی رشته‌های ورزشی ما شاهد عملکرد گلخانه‌ای هستیم و هیچ فدراسیونی نمی‌تواند مدعی این باشد که چند تیم ملی دارد و نیازی به انتخاب گلخانه‌ای ندارد. ما با تمام داشته‌های خود کار می‌کنیم و چاره دیگری نداریم. متاسفانه داشته‌های دوومیدانی ما کم هستند و گزینه جدیدی به تیم ملی اضافه نشده است. البته ما به صورت فراگیر در تیم‌‌های پایه خود کار می کنیم و به‌‌دنبال این هستیم تا برترین‌ها را از تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان به تیم بزرگسالان تزریق کنیم.


* از بودجه‌ای که در سال 94 و 95 گرفته‌اید، راضی هستید؟


- ما در سال 94 با مشکلات مالی زیادی مواجه بودیم که با ارائه گزارشات و مستندات شاهد توجهات خوب وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در سال 95 بودیم. افزایش قابل قبولی امسال داشته‌ایم و اگر تا پایان سال پرداخت‌های مالی به ما با همین روند ادامه پیدا کند به بسیاری از اهداف از پیش تعیین‌شده می‌رسیم. برای جذب اسپانسر هم گام‌های مناسبی برداشته شده که در گزارشات خود به وزارت ورزش به آنها اشاره خواهم کرد. امیدوارم بتوانیم پاسخگوی حمایت‌های مالی انجام شده در آینده باشیم.


گفت‌وگو از حمیدرضا نقیبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته