دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازدید دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز از شیرخوارگاه احسان

دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز از شیرخوارگاه احسان تبریز بازدید کردند.
کد خبر : 132433

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، تعدادی از دانشجویان و اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز میهمان فرشتگان شیرخوارگاه احسان تبریز شدند و از بخشهای مختلف این شیرخوارگاه بازدید کردند.


زهرا باقری مدیر شیرخوارگاه احسان گفت: شیرخوارگاه احسان مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر 6 سال استان بوده و اکنون پذیرای 50 تا 55 نفر از کودکان عزیز است.


وی اظهار کرد: هر کدام از این کودکان که نوزادان و کودکان زیر 6 سال را شامل می‌شوند به فراخور سن و سالشان به گروه‌های مختلف تقسیم بندی شده‌اند که هر گروه سنی مربی خاصی داشته و 24ساعته از کودکان نگهداری می‌کند و همه کارهای مربوط به آنها را بر عهده دارد.


باقری افزود: شیرخوارگاه احسان با اینکه یک مرکز دولتی است ولی با توجه به هزینه زیاد این مراکز نیازمند حضور خیران برای رفع مشکلاتی که دولت نمی‌تواند آنها را حل کند، است و خوشبختانه تا به امروز نیز با یاری مردم خیر و نوع دوست مشکل حادی نداشته‌ایم.


مدیر شیرخوارگاه احسان خاطرنشان کرد: کودکان در این مرکز تا 6 سالگی نگهداری می‌شوند و پس از آن به مرکز دیگری منتقل می‌شوند، ما نیز سعی می‌کنیم در این مدت امکان واگذاری این کودکان به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی را فراهم سازیم.


باقری گفت: با توجه به اینکه در این مرکز امکان تشخیص مشکلات ذهنی و جسمی وجود ندارد، اخیرا با واگذاری کودکان کم توان ذهنی و جسمی مشکلات ما دوچندان شده است. البته 35 کادر داریم و اخیرا نیز در حال مذاکره برای کمبود کادر هستیم و خوشبختانه در شرف حل شدن است.


مدیر شیرخوارگاه احسان با اشاره به هزینه بر بودن هزینه عمل و نگهداری نوزادان گفت: مردم شیرخوارگاه احسان را فراموش نکنند، اگر مردم نباشند ما عملا قادر به اداره شیرخوارگاه نخواهیم بود.


مدیر شیرخوارگاه احسان با اشاره به هزینه بر بودن هزینه عمل و نگهداری نوزادان گفت: مردم شیرخوارگاه احسان را فراموش نکنند، اگر مردم نباشند ما عملا قادر به اداره شیرخوارگاه نخواهیم بود

میلاد نوروزی، نماینده دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز در این بازدید گفت: هدف ما همانطور که رهبر انقلاب همه‌ دانشجویان را به فعالیت های اجتماعی و سیاسی دعوت فرمودند؛ ایجاد زمینه برای حضور پر رنگ تمام دانشجویان و بسیجیان دانشگاه‌ها در فعالیت‌های اجتماعی است.


وی افزود: اکنون جای خالی این قبیل فعالیت‌ها در دانشگاه‌های ما احساس می‌شود و فعالیت‌های اجتماعی در دانشگاه، زمینه اجتماعی شدن، متفاوت اندیشیدن، ترویج فرهنگ هم اندیشی و گفتگو، عقلانی فکر کردن، درک و فهم حقوق دیگران و احترام به عقاید و افکار مخالف را برای مهم‌ترین طبقه و قشری که دانشجویان هستند، فراهم خواهد آورد و آنها را برای پذیرش مسئولیت‌های مهم در جامعه و مشارکت در پیشرفت و توسعه کشور آماده می‌کند.


وی تصریح کرد: امروز با حضور در شیرخوارگاه احسان هدایا و کادوهایی به این فرشتگان کوچک تقدیم کردیم تا مرهمی باشد بر دل‌های کوچک‌شان و امیدوارم توانسته باشیم لبخندی کوچک را بر لب‌هایشان بنشانیم.


نماینده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: حضور در این شیرخوارگاه فضای معنوی خاصی را برای دانشجویان ایجاد کرد و تلنگری بود که چرا تا به حال رنج این کودکان درگیرمان نکرده بود؟ چون فقط جای پدر و مادر در بین این کودکان خالی نیست، بلکه جای محبت هم در بین این کودکان خالی است.


نوروزی گفت: هنوز برای محبت و توجه به کودکانی که بی سرپرست و بدسرپرست در این شیرخوارگاه زندگی می‌کنند دیر نیست و شاید حمایت معنوی و مادی از این کودکان معصوم نقطه عطفی در زندگی هر یک از ما برای تحولی عظیم باشد.


وی با اشاره به برنامه‌های آتی این تشکل افزود: این برنامه در سایه سار توجه حضرت حق و در ظل توجهات بقیه الله و با همکاری مسئولان در وهله اول توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و در وهله دوم توسط تمام دانشجویان سطح استان ادامه خواهد داشت و هر بار سعی خواهیم کرد از مراکز مختلف از قبیل خانه سالمندان، آسایشگاه معلولان و جانبازان، خانه‌های کودکان، بازدید از محلات حاشیه نشین و ...بازدید کنیم.


نوروزی افزود: با هماهنگی اساتید دانشگاه سعی می‌کنیم دانشجویان را به سمت تحقیق و پژوهش در زمینه فعالیت‌های اجتماعی سوق دهیم و نتایج این تحقیقات و پژوهش‌ها به‌صورت علمی در اختیار نهادها و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با این فعالیت‌ها قرار دهیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: بازدید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته