دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آمادگی ایکائو برای هرنوع همکاری با ایران/ دبیرکل ایکائو: هوانوردی ایران رو به بهبود است

دبیرکل سازمان هوانوردی بین المللی با اشاره به کیفیت و روند رو به بهبود هوانوردی جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت آموزش و توسعه و بازسازی ناوبری ایران تاکید کرد.
کد خبر : 132268

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیات پارلمانی ایران به کانادا و دیدار با دبیرکل سازمان ایکائو گفت: با فانک لیو دبیرکل این سازمان درباره وضعیت حمل و نقل هوایی ایران و آخرین استانداردهای روز و توسعه این حوزه گفت و گو کردیم.


وی اظهار کرد : دبیرکل ایکائو آمادگی این سازمان را برای هرنوع همکاری با ایران اعلام کرد.


بت کلیا افزود: در این جلسه همچنین وضعیت حمل ونقل هوایی جمهوری اسلامی ایران و منطقه و جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این دیدار از خانم لیو ضمن تقاضای همکاری، خواستار انتقال دفتر منطقه‌ای ایکائو از قاهره (مصر) به ایران شدیم.


وی گفت: همچنین مقرر شد دبیرکل ایکائو در راس هیاتی به ایران نیز سفر داشته باشد.


هیات پارلمانی ایران به سرپرستی یوناتن بت کلیا و متشکل از یارمحمدی، لاهوتی، بحرینی دبیر کمسیون عمران مجلس برای دیدار و گفت و گو با دبیرکل سازمان ایکائو به کانادا سفر کرد و شهبازی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در این سازمان نیز، این هیات را همراهی می‌کرد.


سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) یکی ازسازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل متحد و با ۱۹۱ کشور عضو درشهر مونترال کانادا فعالیت می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته