دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1395 - 15:34
مدیر کل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

اجرای رایگان طرح غربالگری دیابت برای دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی

مدیر کل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح غربالگری دیابت برای استادان، دانشجویان و کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های مختلف با همکاری معاونت علوم پزشکی و بنیاد بیماری های خاص خبر داد.
کد خبر : 132176

دکتر امین قاسم‌بگلو، مدیر کل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آنا گفت: «این طرح با هدف تشخیص زودهنگام دیابت، در واحدهای دانشگاهی این دانشگاه از 10 آبان در شهر تهران آغاز شده است.»


او ادامه داد: «در طرح غربالگری دیابت، تیم اعزامی از طرف بنیاد امور بیماری‌های خاص متشکل از یک نفر پزشک و چند نمونه گیر نسبت به انجام معاینه پزشکی، تست قند خون و آموزش‌های لازم برای دانشجویان،پرسنل و اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می‌کنند. این طرح در مرحله اول که حدود یک ماه طول می‌کشد در واحدهای دانشگاهی مستقر در شهر تهران انجام می‌شود و در مرحله بعدی در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سایر شهرها از جمله مشهد و اهواز اجرا می‌شود.»


قاسم‌بگلو به استقبال مراجعین در روزهای قبل اشاره کرد و گفت: «این طرح در روزهای تعیین شده از ساعت 8 صبح شروع و به دلیل اینکه مراجعین باید ناشتا باشند تا ساعت 11 صبح ادامه دارد. مراجعان می‌توانند در همان روز نتایج آزمایش را دریافت کرده و مشاوره پزشکی شوند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: غربالگری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته