دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تکلیف قطعه دوم آزادراه تهران شمال امروز مشخص می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از باز کردن پاکت‌های مناقصه انتخاب پیمانکاران قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال در بعداز ظهر امروز خبر داد.
کد خبر : 128862

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه بازدید حجت الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری مسئول گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری از آزادراه تهران- شمال اظهار داشت: قطعه اول این پروژه بیش از ۷۰ درصد و به طور متوسط ماهانه ۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا بهار ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.


وزیر راه و شهرسازی از اجرای رویه بتنی در آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: اجرای رویه بتنی برای اولین بار در کشور روی سطح جاده آزادراه تهران-شمال شکل می‌گیرد.


به گفته آخوندی همزمان با شروع بهره‌برداری از قطعه دوم، سرمایه‌گذاری روی قطعه سوم نیز انجام خواهد شد.


این مقام مسئول با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای آزادراه تهران- شمال مشخصات طراحی و چشم‌نوازی این جاده را مهم ارزیابی کرد و گفت: به دلیل طولانی بودن مسیر و تعدد تونل‌ها در صورت عدم چشم‌نواز بودن داخل تونل و طول مسیر چشم رانندگان دچار خستگی می‌شود و امکان بروز اتفاقات ناگوار نیز وجود دارد. به همین خاطر از فناوری‌های جدید در معماری تونل‌ها استفاده شده است.


وی در ادامه یادآور شد: در قطعه ۲ آزادراه با استفاده از فناوری جدید ۱۲ متر از تونل تمام مقطع را به طور یک‌جا حفر می‌کنیم. همچنین اجرای تونل‌های دوقلو نیز از دیگر کارهای جدید در این آزادراه به شمار می‌رود.


در ادامه محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان از همکاری وزارت راه وشهرسازی به عنوان کارفرمای پروژه تشکر کرد و گفت: سهم بنیاد مستضعفان در تامین هزینه‌های آزادراه‌های تهران-شمال ۵۰ درصد و ۵۰ درصد دیگر بر عهده وزارت راه وشهرسازی است و دستمزد تمام پیمانکاران به موقع پرداخت شده است.


مطابقت گزارش روند ساخت آزادراه تهران- شمال با وضعیت حاضر


همچنین ناطق نوری مسؤول گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر این که آخوندی و سعیدی‌کیا روحیه جهادی سال ۵۸ را در عصر حاضر متبلور کرده‌اند و به همین خاطر شاهد پیشرفت قابل توجهی در آزادراه تهران- شمال هستیم, تصریح کرد: گزارشی که در خصوص آزادراه تهران- شمال به دفتر بنده ارسال شده با آنچه در بازدید امروز رویت کردم مطابقت دارد.


حجت الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری با اشاره به اقدامات انجام‌شده و اعلام رضایت خود از روند اجرای آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: پروژه‌ای که به تعبیر ما مبدا تاریخ شناخته می‌شد و از نظر دیرکرد در انجام پروژه موجب نگرانی مسئولان و در طول زمان تبدیل به لطیفه شده بود، خوشبختانه در دولت یازدهم با روی‌کار آمدن آخوندی در وزارت راه وشهرسازی و سعیدی‌کیا که از همکاران من از سال ۵۸ در جهاد سازندگی بودند پیشرفت کرد. این دو همان روحیه جهادی را در عصر حاضر اعمال کرده‌اند و به همین خاطر شاهد پیشرفت قابل توجهی در آزادراه تهران-شمال هستیم.


وی افزود: سعیدی‌کیا و آخوندی در این فرصت کوتاه با توجه به شرایط اقتصادی کشور رکود و کمبود بودجه و همچنین با وجود پیچیدگی‌های مقرراتی در فاز اول بسیار خوب کار کرده‌اند.


رئیس گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: خوشبختانه گزارشی که در خصوص آزادراه تهران-شمال به دفتر بنده ارسال شده با آنچه که در بازدید امروز رویت کردم مطابقت دارد.


حجت الاسلام ناطق نوری با اشاره به بنیاد مستضعفان به عنوان مجری آزادراه تهران–شمال گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما و بنیاد مستضعفان به عنوان مجری پروژه، خوشبختانه در این فرصت کوتاه و شرایط کنونی کشور با توجه به کمبود امکانات پروژه آزادراه تهران–شمال پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشت و مسئولان عملکرد مطلوبی در این پروژه داشتند.


وی با اشاره به سختی اجرای پروژه عمرانی در مسیر آزادراه تهران–شمال با وجود دره‌ها و کوهستانی بودن منطقه گفت: در بازدید امروز از قطعه یک آزادراه تهران–شمال شاهد پیچیدگی‌های این طرح و وجود شرایط خاص این منطقه بودم و به طور قطع ا جرای چنین پروژه عمرانی در این منطقه بسیار دشوار است.


حجت الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری با تاکید بر اینکه آزادراه تهران شمال در این طول این سه سال گذشته پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته است، گفت: بازدید امروز نشان داد میزان پیشرفت فیزیکی با گزارش کارهای ارائه شده منطبق است و از زمان‌بندی پیش‌بینی شده عقب‌تر نیست.


حجت الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری با اشاره به پیشرفت قابل توجه آزادراه تهران-شمال بیان داشت: یکی از نکات قابل توجه این پروژه به کارگیری بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نیروی کار به صورت مستقیم در فاز یک است. از طرفی موجب اشتغال‌زایی جانبی در بخش سیمان و فولاد و کشور شده است. همچنین طراحی و اجرای کل پروژه توسط مهندسان داخلی و ساخت دستگاه‌های قالب در داخل کشور بسیار خوشحال کننده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته