دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درخشش تیم دانشگاه آزاد ایلخچی در دشوارترین رقابت رباتیک

تیم IRC متشکل از دانشجویان و اعضای باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، که با شرکت چند تیم مطرح از کشورهای پیشرفته دنیا از جمله آلمان- انگلستان- مکزیک و هند در تهران برگزار شد، در لیگ ربات های انسان نما مقام اول را به خود اختصاص داد.
کد خبر : 12855

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تیم دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی به سرپرستی سعید سعیدوند، (چهره استعداد درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان) و متشکل از اعضای باشگاه و دانشجویان مقاطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد رشته‌های برق، نرم‌افزار و فناوری اطلاعات دانشگاه به سرپرستی دکتر عباس‌زاده توانستند در رقابتی فشرده با تیم‌های مطرح دنیا در رده بزرگسالان لیگ ربات انسان‌نما مقام نخست را کسب کنند.


شایان ذکر است ۳۴۵ تیم در این مسابقات پذیرفته شده بودند که ۱۳۵ تیم آن دانش آموزی و ۲۱۰ تیم آن دانشگاهی هستند. از ۲۱۰ تیم دانشگاهی حدود ۳۶ تیم خارجی از ۱۴ کشور جهان نظیر آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، سوییس، هلند، بلژیک، کلمبیا، مصر، چین، تایلند، هند، پاکستان و... در قالب تیم‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و پژوهشی در این مسابقات حضور داشتند که به رقابت با دیگر تیم‌ها پرداختند.


مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در زمره معتبر‌ترین مسابقات شناخته شده رباتیک در جهان است که مجوز آن از سوی فدراسیون جهانی ربوکاپ در غرب آسیا و خاورمیانه به کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی اعطا شده است، این مسابقات از سال ۱۳۸۵ هرساله و با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به طور مستمر در ایران برگزار می‌شود. نگاه اجمالی به تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در دوره‌های پیشین موید این نکته است که مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران دارای جایگاه ویژه‌ای نزد پژوهشگران ایران و جهان است، به طوری که تاکنون بیش از ۳۰۰۰ تیم داخلی و ۲۶۰ تیم خارجی از کشورهای در آن شرکت داشته‌اند.


تیم IRC این دانشگاه در اولین حضور خود در این دوره از مسابقات با حمایت‌های گسترده مالی و معنوی شرکت ایران‌خودرو تبریز موفق به کسب این مقام در یکی از دشوارترین لیگ‌ها شدند .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته