دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی:

ایران از بازیگران اصلی بازار گاز است

رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی گفت: ایران تامین کننده مطمئن گاز و از بازیگران اصلی در این بازار است.
کد خبر : 125407

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، حسین ایرانمنش با بیان این مطلب اظهار کرد: پتانسیل فنی و تکنولوژی ایران در توسعه میدانهای گازی برای همه روشن است.


وی تصریح کرد: ایران تامین کننده مطمئنی برای مصرف کنندگان و عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار گاز را دارد و خواهد داشت و قابل حذف نیست.


رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی در توضیح موضوع «اقتصاد مقاومتی» که در کنگره جهانی انرژی مطرح کرد، گفت: بحث این است که حوزه انرژی به طور کلی باید مقداری مقاومت پذیری اش نسبت به تغییرات زیاد باشد و در واقع می خواهیم بحث کنیم که چگونه می شود عرضه و تقاضای انرژی را با تغییرات کم داشته باشیم.


ایرانمنش تصریح کرد: اعتقاد داریم که عرضه کنندگان و مصرف کنندگان نقش کلیدی در تلاطم‌های بازار ندارند. بلکه بازیگران میانی و بورس بازان هستند که منافع آنها در پائین و بالا شدن قیمت‌ها است. اینکه چگونه می توانیم شرایطی در بازار ایجاد کنیم که هم شرایط مالی و فیزیکی بتواند ثبات ایجاد کند، موضوعی است که از مفهوم اقتصاد مقاومتی ایران الهام گرفتیم.


وی افزود: نوسان دائمی در قیمت‌ها شرایط خوبی نیست، باید طوری باشد که تولید کنندگان، مصرف کنندگان و سرمایه گذاران بتوانند چشم‌انداز روشنی داشته باشند.


کنگره جهانی انرژی ٩ اکتبر (١٨ مهرماه) در استانبول ترکیه آغاز بکار کرد و امروز ( ١٣ اکتبر) بکار خود پایان می دهد.


خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان که در این کنگره حضور داشت، اعلام کرد: بسیاری از تولیدکنندگان غیراوپکی نفت با تصمیم اوپک در الجزایر برای تثبیت تولید نفت تا سقف ٣٢ میلیون و ٥٠٠ تا ٣٣ میلیون بشکه در روز موافقت هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: انرژی اوپک گاز
ارسال نظر
قالیشویی ادیب