دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1395 - 10:40
در گفت‌وگو با آنا؛

ارغوان: هدف تیم‌ ملی بسکتبال جام‌ جهانی است/ پتروشیمی به قهرمانی آسیا می‌اندیشد/ دانشگاه آزاد 5 سال برایم زحمت کشید

ملی‌پوش بسکتبال گفت: بائرمن اگر از مربیان قبلی بسکتبال ایران چیزی بیشتر نداشته باشد، چیزی کمتر هم ندارد.
کد خبر : 124429

روزبه ارغوان درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص علت جدایی‌اش از تیم دانشگاه آزاد و پیوستن به تیم پتروشیمی گفت: «من پنج سال خیلی خوب را در تیم دانشگاه آزاد پشت‌سر گذاشتم و در تمامی این سال‌ها روند رو به رشدی را طی کردم. از زحمات مسئولان این تیم تشکر می‌کنم چون برایم زحمت زیادی کشیدند. این باشگاه در رشته‌های ورزشی مختلف تیم دارد و کمک شایانی به توسعه ورزش ایران می‌کند.»


وی افزود: «به تیم پتروشیمی آمدم چون این تیم قهرمان فصل گذشته لیگ شده بود و امسال به اتفاق این تیم در جام باشگاه‌های آسیا حضور داریم که موفق شدیم بازی‌های اول و دوم خود را مقابل حریفان چین‌تایپه و هند با پیروزی پشت‌سر بگذاریم. در بازی‌های دیگر با حریفانی از لبنان و قطر روبه‌رو می‌شویم که در این میان حریف لبنانی قوی‌تر است. البته نباید زیاد به خودمان فشار بیاوریم تا در مراحل بعدی بتوانیم رقبا را مغلوب کنیم و به هدف‌مان که قهرمانی آسیاست،‌برسیم.»


ملی‌پوش تیم پتروشیمی با اشاره به پوست‌اندازی خوبی که در تیم ملی والیبال صورت گرفته، اذعان داشت: «ما امسال در رقابت‌های چلنج‌کاپ که با قهرمانی هم به پایان بردیم، نسل جدیدی از ملی‌پوشانی را داشتیم که برای نخستین بار در تیم ملی بسکتبال بازی می‌کردند و این توانایی را دارند که پشتوانه مناسبی برای آینده بسکتبال کشورمان باشند. ما روزی باید به مصاف برترین تیم‌های آسیا و جهان در رقابت‌های معتبرتری برویم و باید تیمی داشته باشیم که برابر این حریفان آماده نتیجه بگیرد.»


ارغوان درباره پاداش مسابقات چلنج‌کاپ که به ملی‌پوشان بسکتبال داده نشد، بیان داشت: «به نظرم ما باید اصل قضیه را بررسی کنیم. همین که تیم به خوبی حمایت شود و بتواند در تورنمنت‌های مهم شرکت کند برای ما کافی است. مهم حمایت از تیم ملی جهت حضور در مسابقالت مختلف است و این روزها برای ملی‌پوشان بسکتبال ایران پاداش اولویت نیست. ما باید سپاسگزار اسپانسر تیم ملی بسکتبال باشیم که مشکلات مالی تیم را حل کرده و با حمایت‌های خود فضایی را فراهم کرده که بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم.»


ملی‌پوش بسکتبال ایران درخصوص اینکه بسیاری بائرمن را عامل نرفتن به المپیک می‌دانند و خود او در این مدت از این مربی نکات با ارزشی را یاد گرفته یا نه،‌تصریح کرد: «من بازیکن تیم ملی هستم و اجازه نمی‌دهم به خودم که درباره سرمربی حرفی بزنم. این فدراسیون است که مشخص می‌کند من زیرنظر کدام مربی در تیم ملی کار کنم. با این حال باید بگویم که به نظرم بائرمن به پیشرفت بسکتبال ما کمک کرده و اگر ما نتوانستیم در جام ملت‌های سال گذشته به فینال برویم و فرصت حضور در المپیک را از دست دادیم تنها به خاطر این بود که بائرمن شناخت کافی از بسکتبال ایران نداشت. چین هم به خوبی از امتیاز میزبانی استفاده کرد و توانست المپیکی شود.»


ارغوان تاکید کرد: «قطعا هر مربی که وارد می‌شود محاسن و معایبی دارد ولی در مجموع بائرمن مربی خوبی است. او اگر از مربیان قبلی چیزی بیشتر نداشته باشد، چیزی کمتر هم ندارد. ما امسال در رقابت‌های چلنج‌کاپ دیدیم که انسجام تیمی بسکتبالیست‌های تیم ملی چقدر بالا رفته و در کارهای دفاعی کاملا منظم عمل می‌کند. تیم‌های اردن و کره‌جنوبی که همواره کارسختی مقابل آن داشتیم را به راحتی مغلوب کردیم و به همین خاطر می‌گویم که بسکتبال ایران با بائرمن پیشرفت قابل توجهی داشته است. من امیدوارم در بازی‌های آسیایی جاکارتا بتوانیم مدال طلا را که کره‌ای‌ها در اینچئون از دست‌مان خارج کردند را به دست بیاوریم و البته سال آینده در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نتیجه بگیریم تا مجوز حضور در جام‌جهانی را به دست آوریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته