دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1395 - 13:03
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:

سهم 33درصدی موتورسواران در حوادث ترافیکی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از سهم 33 درصدی موتور سواران در تلفات شهر تهران خبر داد و گفت: در 6 ماه نخست امسال ۳۱ موتورسوار در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند .
کد خبر : 123862

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مهر، سردار سید تیمور حسینی در حاشیه مراسم تجلیل از موتورسواران نمونه، گفت: بنابر آمار در 5 ماهه نخست امسال 31 نفر در تصادفات نسبت به مشابه سال گذشته کمتر کشته شدند که این نشان از کاهش 33 درصدی تلفات است.


وی افزود: موتور سواران بخش قابل توجهی از تلفات ناشی از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند، بر همین اساس 33 درصد تلفات5 ماهه نخست سال در شهر تهران مربوط به موتورسواران است.


حسینی بیان کرد: ۴تخلف موتور سواران از خطوط قرمز پلیس است و در صورتی که راکبی مرتکب یکی از تخلف‌های عبور از چراغ قرمز؛ عبور از محل ممنوعه و عبور از معابر پیاده شوند و یا از کلاه ایمنی استفاده نکنند اعمال قانون می شوند بیشترین گلایه مردم نسبت به تخلفات موتور سواران است.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ‌بیان کرد: هدف از مراسم تجلیل از موتور سواران نمونه نشان دادن موتورسوارانی است که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند.


حسینی افزود:‌ هر موتورسیکلتی که شماره گذاری می‌شود توانسته است تأییده استاندارد را دریافت کند. رسیدن به یک موتورسوار نمونه کاری آسان و راحت است و فقط کافی است به بایدها و نبایدها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: پلاک برخی از وسایل نقلیه سوخته و شماره پلاک ناخوانا است که این موضوع اتفاقی نبوده و از روی عمد نسبت به ناخوانا کردن پلاک خودرو اقدام می‌کنند که برابر قانون در صورت مشاهده، وسیله نقلیه توسط همکاران به پارکینگ منتقل و مالک اصلی وسیله نقلیه جریمه می شود، پس از پرداخت خلافی با شرط ضمانت و تعهد خودرو به مالک تحویل داده می‌شود و راننده مکلف است به جهت تعویض پلاک به یکی از مراکز شماره‌گذاری مراجعه کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته