دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1395 - 12:34
رئیس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی به آنا خبر داد

سه تقصیر پزشک عباس کیارستمی تایید شد؛ از رها کردن بیمار پس از عمل جراحی تا تاخیر در انجام عمل

رئیس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی گفت: پزشک معالج مرحوم کیارستمی در مواردی از جمله رهاکردن بیمار پس ازعمل جراحی، انجام ندادن مشاوره‌های به موقع و انجام عمل جراحی با تاخیر از سوی هیات کارشناسی مقصر شناخته شده است.
کد خبر : 121592

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی رغم گذشت دو ماه از درگذشت عباس کیارستمی روز گذشته حکم پزشک متخلف در پرونده وی انشاء شد و به گفته رئیس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی این حکم تا دو روز آینده ابلاغ می‌شود.


پرونده کیارستمی با دستور مستقیم، حسن هاشمی، وزیر بهداشت و علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت به طوری که از نخستین روزهای درگذشت کیارستمی جلسات مکرر با حضور اعضای هیات بدوی نظام پزشکی، اعضای تیم کارشناسی منتخب، وکلا و خانواده مرحوم کیارستمی، تیم پزشکی و مسولان بیمارستان جم برگزار شد که در نهایت حکم یکی از پزشکان متخلف در این پرونده صادر شد.


ایرج خسرونیا، رئیس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی در گفت‌و‌گو با آنا به کیفرخواست پزشک کیارستمی اشاره کرد و گفت: پزشک معالج مرحوم کیارستمی در مواردی از جمله رهاکردن بیمار پس ازعمل جراحی، انجام ندادن مشاوره‌های به موقع و انجام عمل جراحی با تاخیر از سوی هیات کارشناسی مقصر شناخته شده است.


به گفته خسرونیا،‌ وکلای مرحوم عباس کیارستمی طی نامه‌ای از بیمارستان جم و یکی از اعضای تیم پزشکی پرونده نیز شکایت کرده‌اند که این پرونده نیز به دادسرا فرستاده شده‌ است که در مراحل بعدی به آن موارد نیز رسیدگی خواهد شد.


به گزارش آنا، مرحوم عباس کیارستمی 17 اسفند ماه سال 94 به دلیل پولیپ روده تحت عمل جراحی قرار گرفت و مجددا 20 فروردین در همان سال به دلیل عفونت و تب و 4 فروردین ماه سال 95 برای بار سوم جراحی شد و سرانجام 9 فروردین امسال به دلیل مشکل شکمی حاد برای چهارمین بار مورد عمل قرار گرفت و در نهایت در 14 تیر 95 از دنیا رفت. آخرین جلسه رسیدگی به پرونده پزشکی فوت مرحوم عباس کیارستمی یکشنبه ۲۸ شهریور برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته