دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد:

داخلی سازی ٩٥ درصد از کالاهای گاز

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ساخت ٩٥ درصد از کالاهای صنعت گاز داخلی سازی شده است و طی سال های گذشته در این حوزه شاهد دستاوردهای بزرگی بوده ایم. 
کد خبر : 120697

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل ار روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز، امروز (یکشنبه، چهارم مهرماه) در همایش «تشکیل کمیته‌های مرجع تعیین استانداردهای ١٠ گروه کالایی» که در سالن شهید رجایی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، گفت: هم اکنون ٧٠ درصد سبد انرژی کشور با گاز تامین می‌شود.
عراقی افزود: شرکت ملی گاز ایران با بهره گیری از روش‌های نوین، گاز مورد نیاز بخش‌های مختلف مصرف را به طور پایدار و با دستور قرار دادن استاندارهای زیست‌محیطی تامین می‌کند.
وی تاکید کرد: هم اکنون امنیت انرژی بخش‌های مختلف مصرف ایجاد شده و تحقق این برنامه با خودکفایی به وجود آمده است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که پس از خودکفایی می‌توان به خوداتکایی رسید، گفت: با ارتقای برنامه‌های خودکفایی و تعامل می‌توان به خوداتکایی دست یافت.
وی اظهار کرد: صرفه‌جویی ارزی، خودباوری، ارزش افزوده بیشتر، تعمیر و نگهداری مناسب، طراحی متناسب با نیاز و انتقال فناوری از جمله دلایل تغییر نگرش به ساخت داخل پس از انقلاب است.
به گفته عراقی، توسعه شرکت ملی گاز ایران به نوعی پس از انقلاب آغاز شد از این رو به دلیل شرایط خاصی زمانی، تفکر خودکفایی در آن وجود داشت و همین امر باعث گردید تا متخصصان این صنعت با دانش و تکنولوژی لحظه به لحظه به داشته‌های خود بیفزایند.
وی گفت: اکنون می‌توان با جرات اذعان نمود که اقتصاد کشور مبتنی بر گاز است زیرا اگر گاز نباشد بسیاری از صنایع مانند پتروشیمی عملا کاربردی نخواهند داشت و هوا نیز روز بروز آلوده‌تر خواهد شد.
معاون وزیر نفت در پایان سخنان خود با تاکید بر رعایت هر چه کامل موارد مختلف استاندارد و بهره‌برداری از آزمایشگاه‌های موجود در ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز اضافه کرد: تفکر ساخت کنتورهای هوشمند گاز که حدودا از دوسال پیش در شرکت ملی گاز ایران مطرح می‌باشد با رعایت کامل نکات استاندارد در حال واگذاری ساخت به شرکت‌های ترجیحا داخلی و یا خارجی است و ما از این طرح استقبال خواهیم نمود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته