دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1395 - 13:43
در جمع صمیمانه با فرهنگیان؛

فانی: به آینده آموزش و پرورش امیدوارم/ رفع مشکلات فرهنگیان به دوره یک وزیر و دولت ختم نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی از مشکلات فرهنگیان مانند مسائل معیشتی و حقوقی آنها ریشه در گذشته دارد، گفت: از معلمان و فرهنگیان درخواست داریم تا نیازهای خودرا متناسب با امکانات وزارت آموزش و پرورش مطرح کنند تا بتوانیم برای رفع آنها گام برداریم.
کد خبر : 119575

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،علی‌اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش کشور در جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها در نشست صمیمانه با معلمان و مسئولان مدرسه فاطمه زهرا استان البرز گفت: بودجه آموزش و پرورش در دولت یازدهم تقریبا دو و نیم برابر افزایش داشته است که این میزان افزایش پاسخگوی نیازهای ما نیست. در دولت یازدهم برای سه محور اساسی در خصوص معلمان از قبیل معیشت، منزلت و هویت تلاش کردیم که در این راستا به نتایج خوبی دست یافته‌ایم اما هنوز به هدف خود به صورت کامل نرسیدیم.


وی افزود: در وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌شود تا معلمان بتوانند آزادانه حرف بزنند و انتقادات خود را بیان کنند. تمام فرهنگیان عضو یک خانواده بزرگ هستند که همه با هم تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم آزادانه صحبت کنیم و انتقادات خود را مطرح سازیم.


فانی در ادامه با توجه به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: سال گذشته این طرح را آغاز کردیم و حقوق معلمان به صورت میانگین 85 درصد رشد داشته است که البته این رشد کافی نیست و ما تا نقطه ایده‌آل فاصله داریم اما باید گفت طی سه سال اخیر تلاش‌های بسیاری برای بحث حقوق و معیشت معلمان انجام شده است.


وی یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم تا معیشت، منزلت و هویت معلمان ارتقاء پیدا کند زیرا هرچه منزلت اجتماعی و هویت معلمان بیشتر باشد تاثیرگذاری آنها در فرآیند تعلیم و تربیت ارتقاء پیدا خواهد کرد.


فانی با بیان اینکه معلمان الگوی رفتاری دانش‌آموزان هستند، خاطر نشان کرد: از معلمان و فرهنگیان درخواست داریم تا در رفتارها و عملکرد خود به درستی عمل کنند.


وی افزود: همچنین انتظار ما از معلمان این است که انتظارات و خواسته‌های خود را متناسب با امکانات وزارت آموزش و پرورش اعلام کنند. برای مثال بحث معیشتی و حقوقی معلمان مشکلی ریشه‌دار است که از سال 1335 تا کنون تداوم یافته و رفع آن نمی‌تواند در یک دولت و با یک وزیر برطرف شود بلکه برطرف شدن این نیازها نیاز به زمان بیشتری دارد.


فانی عنوان کرد: معلمان باید قدر خود را بدانند و برای حفظ سرمایه‌های آینده کشور (دانش‌آموزان) تلاش کنند. اولیا به آموزش و پرورش اعتماد کردند و بالاترین سرمایه‌های خود را به دست آنها سپرده‌اند بنابراین تاکید ما این است که مدارس در امانت‌داری و توسعه آن گام بردارند.


وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش گفت: در وزارت آموزش و پرورش راه طولانی در پیش داریم و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد توانمندی ایران خواهیم بود. من به آینده وزارت آموزش و پرورش امیدوار هستم زیرا تمام تلاش‌هایی که در این وزارتخانه انجام می‌شود با مطالعه و عقلانیت است و تلاش می‌کنیم از هر گونه شتاب‌زدگی و عملکرد بدون تعامل خودداری کنیم.


فانی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در طول دولت یازدهم در تمام شاخص‌ها افزایش داشته است که البته با نقطه ایده‌آل فاصله داریم اما تلاش‌های خود را ادامه خواهیم داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته